امیر دریادار دوم شهرام ایرانی:

اقدامات کوبنده نظامی در انتظار متجاوزین به حریم کشور

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش ۹۹ گفت: به محض این که این نیروهای بیگانه تلاش برای کسب اطلاعات از رزمایش کردند با مقاومت و برخورد بسیار کوبنده مواجه شدند.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش ذوالفقار ارتش ۹۹، یگان های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش با اجرای آتش موشکی اهداف سطحی خود در دریا را مورد اصابت قرار دادند.

دریادار دوم شهرام ایرانی بیان کرد: همان طور که مستحضر هستید رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش جمهوری اسلامی ایران چند ویژگی شاخص داشت در ابتدا وسعت منطقه اجرای رزمایش بود حدودا دو کیلومتر مربع حضور نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو مولفه بسیار مهم استفاده از نیروی انسانی جوان کارآمد و آموزش دیده و هم چنین بکارگیری تجهیزات بومی و ایرانی که به دست توانمند عزیزان مان در مراکز علمی و صنعتی و وزارت دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و در اختیار همرزمان قرار داده شده بود.

وی ادامه داد: بیگانه ها در یک نقش نامانوس به دنبال منافع نامشروع هستند و تلاش به حضور خودشان در منطقه دارند. اما امروز به حمدالله با الگوی مقاومتی که مردم ما ،دولت ما، نظام مقدس ما در منطقه و جهان ارائه کرده است، به خوبی توانستیم ایستادگی کنیم و یکی از دستاوردهای مهم ما هم همین بوده است به محض این که این نیروهای بیگانه تلاش برای کسب اطلاعات از رزمایش کردند با مقاومت و برخورد بسیار کوبنده مواجه شدند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش ۹۹ افزود: به سرعت یک فروند پهباد اعزام شد و دو فروند هواپیمای بدون سرنشین د و یک فروند هواپیمای با سر نشین بود که مسولیت شان بیشتر جمع آوری اطلاعات می باشد به سرعت منطقه را ترک کردند و در طول اجرای فاز اصلی رزمایش ما فضای کاملا امن و بدون حضور هیچ گونه عنصر بیگانه ای سپری کردیم.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی در خصوص دستاوردهای دیگر این رزمایش بیان کرد: دستاورد دیگر این رزمایش این بود که آنچه که تغییر کرده بود و متناسب با تهدیدهای وجود دارد و پیش رو ممکن است داشته باشیم در واقع مبتنی بر راهبردهای نظامی انجام شد. قابل ذکر است که قطعا راهبرد نظامی، اقدامات کوبنده بر علیه هر گونه تهدید است و کاملا پدافندی عمل می کنیم.

وی مطرح کرد: در اجرای مرحله اصلی یک فاز بسیار مهم با عملیات پیچیده آب خاکی انجام شد و عملیات کاملا مشترک است و با پشتیبانی نیروی هوایی و حضور انواع شناورها و تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی و همچنین خودروهای دو زیست نفربر نیروی زمینی و تکاوران نیروی زمینی که بحمدالله با یک روحیه بسیار بالا و کوبنده دشمن شکن تمام مراحل مو به مو برابر آنچه طرح ریزی شده بود تطبیق داده شد و با راهبردهای نظامی به مرحله اجرا درآمد و امروز سر بلند در کنار مردم عزیزمان ایستاده ایم.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش ۹۹ در پاسخ به سوال برگزاری این رزمایش ها چقدر می تواند در بحث آمادگی دفاعی کشور در راستای مقابله با تهدیدات فرا منطقه ای و دشمنان احتمالی مقابله کند. اظهار داشت: ما امروز در راهبرد نظامی مقابله با تهدید اولویت مان حفظ و ارتقای آمادگی است که به لطف خداوند و دعای خیر مردم عزیزمان این امرحاصل شده است. نیروی انسانی بسیار آموزش دیده ،مسلط و آشنا به تجهیزات را در اختیارداریم و در کنار آن کلیه تجهیزات به دلیل آنکه بومی و ایرانی است به راحتی در اختیار قرار می گیر و پشتیبانی اش به سرعت انجام می شود این نکته بسیار مهمی است هیچ گونه وابستگی وجود ندارد.

وی در پایان افزود: و به همین دلیل پیام اصلی اش برای کشورهای بیگانه این بوده که به قول فرمایشات فرمانده معظم کل قوا دیگر آن شرایطی که بخواهند بزنند و در بروند را حتی ندارند یعنی به محض این که بخواهند هر حرکتی انجام دهند پاسخ بسیار کوبنده ای دریافت خواهند کرد و غیر قابل پیش بینی است که بحمدالله خودشان متوجه هستند که امنیت پایدار که امروز پرچمش به دست سربازان نظام مقدس اسلامی قرار گرفته در سایه اقتدار انجام پذیر است و ان شالله حاصل خواهد شد.

195456