رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازخبر داد؛

تداوم نظارت بر سلامت مدارس در طول سال تحصیلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس ضمن دریافت گزارش های مربوط به بازدید از مدارس و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی، بر تداوم این نظارت ها در طول سال تحصیلی تاکید کرد

فارس _پرسون : مهرزاد لطفی در یکصد و پنجاه و ششمین نشست ستاد دانشگاهی کروناویروس که صبح امروز برگزار شد، در ادامه تاکیدات روزهای گذشته برای پیش بینی تدابیر نظارتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس استان، این امر را یک اولویت جدی در حوزه سلامت برشمرد.


او اظهار کرد: اگرچه هرساله به مناسبت آغاز سال تحصیلی، اقدامات نظارتی در زمینه سلامت مدارس به همت کارشناسان سلامت استان انجام می شود، اما امسال با توجه به شیوع کروناویروس، این اقدامات با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به صورت عملیاتی در حال انجام است.


لطفی همچنین نظارت بر سلامت سرویس های مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی موارد ابتلا در شهرهای مختلف استان فارس، انجام نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران و موارد مرگ و میر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان پرداخت.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه نیز گزارشی از شرایط بیمارستان های شیراز و دیگر شهرستان های استان به رئیس دانشگاه ارائه کرد و گفت: تیم نظارتی معاونت درمان دانشگاه طی روزهای اخیر از بیمارستان شهید مطهری مرودشت بازدید شده و برنامه بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد و دیگر شهرستان های استان را نیز با هدف نظارت بر خدمات درمانی به بیماران در دستور کار دارد.


ارائه گزارشی از روند نظارت بر سلامت مدارس با حضور دکتر «عبدالرسوال همتی» معاون بهداشت دانشگاه و دکتر «معصومه صفاری» مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه دیگر محور نشست امروز بود.

دکتر صفاری اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، کار بازدیدها با جدیت در حال انجام است و بازرسان بهداشتی بر اساس چک لیست ها، پیگیری های لازم را انجام می دهند.

او با اشاره به اولویت بازدیدهای نظارتی از مدارس ابتدایی، گفت: با توجه به سن پایین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و نیاز به ارائه آموزش های منسجم تر، پایش مدارس این مقاطع در استان به صورت فشرده تر در دستور کار قرار گرفته است.


در ادامه دیگر اعضای این ستاد نیز پیشنهاداتی در زمینه تقویت نظارت های بهداشتی بر مدارس ارائه کردند.

اعلام دیگر اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با کروناویروس در دانشگاه و روند پیگیری مصوبات نشست های پیشین، دیگر محور یکصد و پنجاه و ششمین نشست ستاد دانشگاهی کروناویروس بود.

نوا نیکو _ استان فارس

195123