صدور 36 مورد پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس در مرکز جهاد کشاورزی خبریز

کارشناس باغبانی مرکز جهادکشاورزی خبریز ارسنجان از صدور 36 مورد پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس در مرکز جهاد کشاورزی خبریز خبر داد.

فارس – سایت خبری پرسون : احمدرضا رحیمی کارشناس باغبانی مرکز جهادکشاورزی خبریز با بیان این مطلب افزود: در یکسال اخیر تعداد 36 مورد صدور پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس در محدوده مرکز جهادکشاورزی خبریز صورت پذیرفته که در حال حاضر تعداد 16 مورد آن به بهره برداری رسیده و کشت محصولات سبزی و صیفی و تولید نشاء در آن انجام میشود.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع آب و خاک و افزایش عملکرد از جمله عوامل احداث گلخانه به شمار می رود که احداث و راه اندازی واحدهای گلخانه ای یکی از اولویتهای مهم وزارتخانه و سازمان جهادکشاورزی فارس است و دولت با پرداخت تسهیلات با سود مناسب، کشاورزان را ترغیب به انجام این کار می نماید.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و افت منابع آب سفره های زیرزمینی در سالیان اخیر از یکطرف و از سویی افزایش جمعیت و نیاز به تولید غذای بیشتر، نیاز به افزایش و بالابردن تولید در واحد سطح را داریم که به همین منظور می بایست به سمت کشاورزی در محیط های کنترل شده برویم.

وی در پایان گفت : مرکز جهادکشاورزی خبریز آماده هرگونه همکاری و ارائه راهنمایی و مشاوره به متقاضیان احداث گلخانه میباشد.

نوا نیکو - استان فارس

194965