عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با پرسون:

لبنان نیازمند وحدت و انسجام ملی است

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره مصطفی ادیب، نخست وزیر جدید لبنان که پس از انفجار در بندر بیروت به این مقام نائل آمد گفت: انفجار در بندر بیروت، حوادث تلخی را به همراه داشت و سبب شد تا لبنان در شرایط تازه‌ای قرار بگیرد، در این شرایط مهم‌ترین وظیفه نخست وزیر جدید لبنان مصطفی ادیب، در وهله اول حفظ انسجام داخلی و یکپارچگی کشور است.

حسین نوش آبادی عضو کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پرسون درباره وضعیت موجود در لبنان و انتخاب نخست وزیر جدید در این کشور گفت: انفجار در بندر بیروت، حوادث تلخی را به همراه داشت و سبب شد تا لبنان در شرایط تازه‌ای قرار بگیرد، در این شرایط مهم‌ترین وظیفه نخست وزیر جدید لبنان مصطفی ادیب، در وهله اول حفظ انسجام داخلی و یکپارچگی کشور است.

وی گفت: مردم لبنان در تمام جریانات مختلف سیاسی و مذهبی حضور پررنگ دارند، اما آنچه که برای آنان اهمیت دارد لبنان آرام و بدون تنش است، در واقع باتوجه به وضعیت موجود در لبنان حفظ یکپارچگی، تلاش برای بازسازی و حفظ وحدت ملی در کشور از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود.

سفیر سابق ایران در لبنان در ادامه افزود: نخست وزیر جدید لبنان از حمایت رئیس جمهور و رئیس مجلس لبنان برخوردار است، نقش مثبت و پررنگ گروه‌های جهادی حزب الله در این رابطه نباید فراموش کرد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: پس از این حادثه حسن نصرالله برای ایجاد یک فضای مبتنی بر حفظ و آرامش در داخل کشور سخنرانی‌های دلسوزانه برای ملت آسیب دیده لبنان انجام دادند، گفتنی است که تمام جریانات سیاسی موجود درلبنان، در همین رابطه اقدام کردند اما برخی از جریانات داخل کشور که از بیرون خط می‌گیرند مزاحمت‌ و اختلال‌هایی را ایجاد کردند.

عضو کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نخست وزیر جدید لبنان باتوجه به اتفاق تلخی که در بندر بیروت رخ داد، باید تمام تلاش خود را در ایجاد یک انسجام داخلی مستحکم و برقراری آرامش در داخل کشور معطوف کند و لذا با به کارگیری از استعدادها و نیروهای متخصص به بازسازی اقتصاد لبنان و مناطق آسیب دیده بپردازد.


وی در پایان اظهار کرد: کشور لبنان پس از این حادثه، در بسیاری از جهات با معضلات بسیار فراوانی مواجه شده است، جمهوری اسلامی ایران، کشور لبنان را دوست و برادر خود می‌داند و از هیچ کمکی به آنان دریغ نمی‌کند.

194918