درخصوص بزرگ ترین سرمایه گذاری شهری بجنورد اتفاق می افتد؛

شورا در مقابل یک تصمیم سرنوشت ساز

پروژه «رز» با برآورد اولیه ۱۷۵۰ میلیارد تومان با مشارکت 4 شرکت داخلی و بین المللی به عنوان بزرگ ترین پروژه شهری در عمر بجنورد امروز در صحن علنی شورا بررسی می شود.

به گزارش پرسون؛ شورا امروز برای یک پروژه سرنوشت ساز که مبلمان شهری را تغییر می دهد و کفه سرمایه شهر را به کلی متفاوت می‌کند، تصمیم می گیرد.

به گفته مهندس «زارعی» شهردار بجنورد، کنسرسیوم بام که متشکل از 4 شرکت قدر ایرانی و ترکیه ای است بزرگ ترین پروژه تجاری، رفاهی و خدماتی را در حاشیه پارک شهربازی بجنورد احداث می کند.

در این پروژه، علاوه بر احداث پارکینگ و 5 طبقه واحدهای تجاری، سالن های همایش های بین المللی، تئاتر، پذیرایی مجالس، شهربازی با طراحی مدرن و با استفاده از دستگاه های مکانیزه ایتالیایی و آلمانی، نگار خانه، فست فود، رستوران بین المللی و استخر ویژه بانوان احداث خواهد شد.

بالاخره مدت هاست شورا این طرح را مورد چکش کاری و در جلسه قبلی مفصل مورد بحث و نظر قرار داد. هر کس هر چه در چنته داشت بیرون ریخت؛ همه موافق بودند چون در عمر بجنورد اولین باری است که این فرصت پیش آمده و اگر مقبول افتد کاری است کارستان و اگر از دست برود خسارتی است سنگین.

البته درخصوص جانمایی، نظر اعضای شورا متفاوت بود و هم نظر نبودند و همه دلسوزانه طرح موضوع می کردند، برخی در جانمایی پیشنهاد جدیدی را ارائه می دادند. بالاخره مصوبه امروز شورا به یادماندنی است و به هر صورت که باشد اگر از فرصت سرمایه گذاری به خوبی استفاده کند یادگاری است که از مصوبات سال آخر می ماند و اگر نتواند نکته ای است که فراموش نخواهد شد.

ما بنا نداریم داوری کنیم و به طور قطع این نوع پروژه های بزرگ باید مورد نقد و کارشناسی قرار گیرد ولی باید به فرصت های پیش آمده در زمان های قبلی- که نیامده به قتل رسیدند- مبتلا نشود بلکه باید با تیغ کارشناسی به درستی جراحی شود تا جبران عقب ماندنی های قبلی را بکند، نه این که به عقب‌ماندنی‌ها بیفزاید. جان خبر این که امروز شورا در دوراهی اثبات است.

194878