یادداشت؛

بی رونقی پروازها در فرودگاه همدان همچنان ادامه دارد!

با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟

سایت خبری پرسون؛ پروازهای فرودگاه همدان سال هاست که با رکود و بی رونقی مواجه بوده و اگر پروازی هم انجام شده فقط در حد همدان- مشهد، همدان- تهران، همدان – کیش و بالعکس خودنمایی کرده است. عدم استقبال مردم همدان از پرواز عامل این انزوا توصیف شده در حالی که همدان برای توسعه گردشگری پایدار باید دارای ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی به همه نقاط کشور و جهان باشد اما همچنان در بی رونقی و عدم توجه مسئولان به این امر به سر می برد.

در حال حاضر نیز با شیوع ویروس کرونا این چند پروازی که گاهی انجام می شد لغو شده و در حال حاضر به گفته مدیر فرودگاه همدان هیچ پروازی از فرودگاه همدان انجام نمی شود.

هشت ماهه پیش بود که براساس توافق با شرکت چارترکننده، پرواز تهران- همدان از شنبه تا چهارشنبه به صورت رفت و برگشت قرار بود برقرار شود و گفته شده بود که این پروازها بر اساس توافق استانداری و شرکت چارتر کننده به احتمال زیاد از بهمن ماه سال گذشته دایر می شود و به صورت شب خواب خواهد بود. در خصوص برقراری پرواز مسیر کیش- همدان نیز قرار بود این پروازها از 25 دی ماه سال 98 توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر انجام شود اما اینگونه نشد.

حال با شیوع ویروس کرونا اینگونه گفته شده است که تا اطلاع ثانوی و تا رسیدن به وضعیت مطلوب پروازی از فرودگاه همدان انجام نمی شود و به دلیل وضعیت قرمز مشهد و محدودیت هتل ها در جذب مسافر نمی توان پروازی داشت.

البته علاوه بر مشهد، پرواز به کیش نیز با محدودیت اجتماعی مواجه است و به دلیل عدم فعالیت هتل های کیش پرواز همدان به کیش نیز نمی تواند دوباره دایر شود.

از آنجا که فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت و از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر آن سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟ مگر نه آن است که مسئولان ارشد استان باید پاسخگوی این بی رونقی باشند هرچند در این ماه های اخیر با شیوع کرونا بهانه ای جدید دارند.

فرودگاه همدان درست است که در سال های گذشته چندین بار میزبان سفرهای حج تمتع و عمره مفرده بوده و و در سال گذشته نیز بیش از 4 هزار زائر همدانی و کردستانی را از همدان عازم سرزمین وحی کرده اما باید همین جا به مسئولان استان گوشزد کنیم که همه این رونق ها مقطعی و کوتاه مدت بوده و همیشه پروازهای همدان در دراز مدت با رکود و بی رونقی مواجهه بوده است.

حتی با رونق پروازهای همدان-مشهد، همدان-کیش و همدان-تهران در سال های گذشته که سبب خارج شدن فرودگاه همدان از انزوا شد اما پس از ماه ها باز هم به دلیل استقبال کم و خالی ماندن صندلی های هواپیما پروازها تعطیل شد.

در مقطعی نیز پرواز همدان-کیش که پیش از این از استقبال خوبی برخوردار بود با افزایش تعرفه ها دوباره در رکود و بی رونقی به سر برده و می برد.

حال برخی عوامل تعطیلی پرواز همدان ـ تهران را به دلیل نزدیکی مسافت و عدم استقبال مردم می‌توان پذیرفت، اما تعطیلی پرواز همدان به مشهد و یا همدان ـ کیش را گذشته از شیوع بیماری کرونا به چه دلیلی بپذیریم؟ آیا غیر از آن است که متاسفانه مدیران مربوطه و تخصصی این حوزه برنامه و عزمی برای رونق پرواز در همدان ندارند.

پس چه خوب است در این فرصت که پروازی از همدان نداریم مسئولان ذیربط به صورت دراز مدت در این مورد برنامه ریزی کنند تا پس از گذران این بیماری دیگر در فرودگاه پروازی لغو و بی رونق نشود.

ما نیز امیدواریم.

منیژه فرهانپور- همدان

194800

نظرات شما ( 1 نظر )

مهرداد |
سه شنبه 11 شهریور 139902:26
ممنون از مطالب مفیدتون