5  کشته و 3 مجروح در محور بجنورد-گلستان؛

جاده "مرگ " رنگ خون گرفت

به گزارش پرسون؛ در پی 2 حادثه ترافیکی مرگبار در محور بجنورد – گلستان موسوم به جاده مرگ یک مرد به همراه 2 فرزندش در پی آتش سوزی خودرو جان باختند و 2 عابر پیاده نیز در این محور بر اثر برخورد با خودرو جان شان را از دست دادند.

محور بجنورد-گلستان که به نام جاده مرگ شناخته می شود طی تعطیلات گذشته همچون دیگر تعطیلات بدون حادثه نبود و 2 مرتبه رنگ خون به خود گرفت.

در یکی از حوادث مرگبار این جاده در طی روزهای اخیر یک خودروی پراید که از مشهد عازم شمال کشور بود شب هنگام در مسیر چمن بید به جنگل گلستان از جاده منحرف، واژگون و دچار حریق شد که در این حادثه پدر 42 ساله به همراه 2 پسر 13 و 6 ساله اش بر اثر سوختگی در آتش جان باختند و مادر این خانواده نیز به دلیل مصدومیت پیش آمده راهی بیمارستان شد.

حادثه خیزترین محور جاده ای استان تاکنون بارها شاهد حذف یک خانواده یا اعضای یک خانواده بر اثر آتش سوزی خودرو بوده است.

هر چند بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه باعث بروز این حادثه شده است اما به گفته کارشناسان عرض کم این جاده با وجود تردد وسایل نقلیه سنگین و کامیون های باربری باعث خستگی و بی حوصلگی رانندگان و در نتیجه بروز رفتار خطرناک توسط آن ها می شود.

در دیگر سانحه رانندگی در این محور یک خودروی پژو 405 دو عابر پیاده را در دوراهی روستای اسلام آباد زیر گرفت و متأسفانه این دو عابر جان خود را از دست دادند . دو سرنشین این خودرو نیز پس از واژگونی آن مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

در محدوده آشخانه به سمت چمن بید که 4 بانده شده است هنوز پل هوایی برای تردد اهالی روستاهای واقع در این مسیر نصب نشده و روستاییان به ناچار با پریدن از روی نیوجرسی های واقع در مسیر جان شان را کف دست شان می گیرند و از جاده عبور می کنند.

این نخستین بار نیست که عابران هنگام عبور از این جاده در این محدوده جان خود را از دست می دهند و موارد دیگری نیز طی سال های گذشته رخ داده است. با وجود وعده های رئیس جمهور و وزیران راه و شهرسازی برای بهره برداری از پروژه 4 بانده محور 142 کیلومتری بجنورد – گلستان از سال 96 تاکنون، فقط 86 کیلومتر این محور 4 بانده شده است.

194767