مدیرجهاد کشاورزی مرودشت:

افزایش62 درصدی تولید ذرت علوفه ای در مرودشت

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از افزایش تولید علوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود بالغ بر 617 هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.

فارس - سایت خبری پرسون: عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت ذرت در شهرستان در دو مرحله انجام می شود، اظهار کرد: 10 هزار و 292 هکتار ذرت علوفه ای بهاره و تابستانه از ارقام 704، 703، pl712، والبوم، سیمون و 678 در این شهرستان کشت شده است .

رحیمی، با اشاره به اینکه از نیمه مرداد برداشت ذرت علوفه ای آغاز شده و تا آبانماه نیز ادامه دارد، افزود: کاشت بهاره ذرت در نیمه اردیبهشت ماه انجام می شود و کشت تابستانه که عمده کشت و روش مرسوم کشت ذرت در شهرستان است، اواخر خرداد ماه انجام شده است.

این مقام مسئول به قیمت مناسب این محصول اشاره وخاطر نشان کرد : به دلیل قیمت مناسب این محصول و افزایش تقاضا در سال های گذشته رغبت کشاورزان برای کشت این محصول افزایش یافته است.

وی، یادآورشد: با توجه به شرایط خاص منطقه از لحاظ منابع آبی، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بیش از 70 درصد این مزارع با آبیاری تیپ ( نواری ) وبارانی آبیاری می شوند.

او با بیان اینکه بیش از 1400 واحد گاوداری صنعتی و سنتی در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: علوفه تولیدی علاوه بر تامین نیاز گاوداری های منطقه به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

نوا نیکو - استان فارس

194568