معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌المللی «ما کرونا را شکست می‌دهیم»

با پایان آخرین مرحله داوری آثار مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، برگزیدگان این مسابقه مشخص شدند.

به گزارش پرسون؛ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در توضیح چگونگی برگزاری این مسابقه بین‌المللی گفت: کارهای اجرایی مربوط به مسابقه بین المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، چند روز بعد از شیوع کرونا، با همفکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع شد که خوشبخانه این اتفاق هنری با همراهی مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان ارشاد اسلامی، مرکز روایت فتح ،شبکه مجازی آی گپ ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهاد ریاست جمهوری روبرو شد و «سپهر سوره هنر» حوزه هنری نیز به عنوان مجری ، کار را شروع کرد.

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی افزود: بعد از اطلاع رسانی، با استقبال هنرمندان ۸۸ کشور روبرو شدیم و ۴۲۰۰ اثر دریافت شد که در نخستین مرحله تیم داوری متشکل از ۴ نفر از داوران ایرانی و ۵ نفر از هنرمندان خارجی، داوری آثار را شروع کرد که در مرحله ابتدایی ۲۲۰۰ اثر به سایت راه یافتند.

به گفته مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در مراحل بعدی جهت ارایه در نمایشگاه و چاپ اثر در کتاب ویژه مسابقه، ۳۸۸ اثر و درمرحله بعد ۴۷ هنرمند به عنوان فینالیست انتخاب شدند و در آخرین مرحله داوری نیز ۳ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که جوایز نفرات اول تا سوم ۱۵۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ یورو و لوح تقدیر و تندیس است وعلاوه بر این به ۷ نفر از هنرمندان ایرانی که مشارکت جدی در مسابقه داشتند جایزه نقدی تعلق می گیرد.

آماده برگزاری اختتامیه هستیم

شجاعی طباطبایی در ادامه درباره مراحل اجرایی برگزاری اختتامیه گفت: کارهای مربوط به برگزاری اختتامیه به پایان رسیده اما چون امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد ، آماده برگزاری اختتامیه به صورت اینترنتی هستیم.

دبیر مسابقه بین المللی کارتون « ما کرونا را شکست می دهیم» در ادامه افزود: به نظرم برگزاری این مسابقه در روزهای کرونایی اتفاق بسیار خوبی بود که رخ داد و این کار روحیه بخش از آن جهت که به مدافعان سلامت و کادر پزشکی ، پرستاری و درمان توجه می کرد و در عین حال توصیه های بهداشتی خوبی درباره رعایت فاصله اجتماعی داشت و مسایل سیاسی را نیز مطرح می کرد، کار بسیار ارزنده ای است.

وی در مورد چاپ کتاب جشنواره نیز گفت : کتاب نفیس آثار در ۳۸۷ صفحه چاپ شده که این کتاب برای فینالیست ها ارسال خواهد شد و pdf آثار با کیفیت قابل چاپ در اختیارسایر شرکت کنندگان هم قرار می گیرد.

به گفته مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، نتایج مسابقه درسایت www.irancartoon.com قابل مشاهده است .

194504