رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خبر داد:

28 بهمن ماه؛ اختتامیه هشتمین کنگره ملی و بین المللی شعر ایثار

رئیس بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران استان فارس گفت: هشتمین کنگره ملی و بین المللی شعر ایثار 28بهمن ماه جاری با معرفی نفرات برتر به پایان می رسد.
تصویر 28 بهمن ماه؛ اختتامیه هشتمین کنگره ملی و بین المللی شعر ایثار

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،هشتمین کنگره شعر ملی و بین المللی ایثار که در شیراز برگزار شده است شنبه ۲۸ بهمن ازساعت ۹ تا ۱۱.۳۰ در تالار همایش شورا و شهرداری شیراز واقع در بین الحرمین به پایان می رسد.
سردار ابراهیم بیانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تعداد ۳ هزار اثر به دبیر خانه ۲ هزارو ۴۵ اثر به مرحله داوری رسیده است و به نفرات اول تا سوم جوائز و لوح تقدیر اهدا می شود.
وی تصریح کرد: شهداء، آزادگان، زیست شهدا در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، شهدا مظلوم غزه، جبهه مقاومت، جهاد تبیین، علمی، شهید حاج قاسم سلیمانی، و شهدای غریب قوا ص مهم‌ترین رویکرد همایش است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس بیان داشت: هشتمین کنگره در قالب شعر کلاسیک، نو، نیمایی، سرود، ترانه، تصنیف، شعر کودک و نوجوان، شعرمنظومه، برگزار گردید که با اهداء هدیه معادل ۵۰۰ دلار در قالب ریالی تقدیم برگزیدگان می شود.
سردار بیانی ابراز داشت: ۵ پیش کنگره شعر ایثار در آباده، فسا، کازرون، جهرم و استهبان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ویژه برنامه شهدای غزه با حضور ۱۰ شاعراز کشورهای هند، ترکیه، عراق، سوریه، مصر، لبنان و برخی از کشورها از دیگر برنامه‌های اجرای این کنگره بین المللی بوده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس درادامه در مورد فعالیت‌های این نهاد مردمی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ هزار دیدار که ۹۶ درصد انجام گردید و مابقی تا پایان سال جاری محقق می شود و نیز اجرای طرح پایش سلامت ویژه جامعه ایثارگری از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.
سردار بیانی خاطر نشان کرد: ۱۴ هزارو ۵۰۰ طرح پایش سلامت در قالب رسیدگی به وضعیت جسمی والدین شهدا، محفل انس باقرآن در ۸۰ حسینه و نیز و مسابقه، تقدیر از شاعران و تجیلیل از ۱۱ مستند ساز شاخص شهدا، ساخت فیلم اشلو مربوط به جانفشانی‌های شهید مرتضی جاویدی در سال آینده از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.

600231