کاکایی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

پراید وسیله امرار معاش مردم ایران است

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد: خیلی از سیاست مداران کشور موضوع معیشتی مردم را درک نمیکنند، به همین دلیل دستور غلط توقیف تولید پراید داده شد. در حالیکه نیاز مردم است و هیچ جایگزین اقتصادی برای این خودرو وجود ندارد.

کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص توقف تولید خودرو پراید اظهار داشت: پراید تنها یک وسیله رانندگی نیست بلکه وسیله ای برای امرار معاش خیلی از مردم کشور است.

کاکایی بیان کرد: خودرو پراید ارزان ترین خودرو در کشور و حتی دنیا است و در شرایط فعلی اقتصادی کشور ما امکان ندارد خودرویی ارزانتر تولید شود.

وی افزود: خودرو تیبا و کوییک که به عنوان جایگزین پراید معرفی شدند، قیمت بالایی دارند و مردم نمی توانند به عنوان جایگزین پراید به آنها نگاه کنند. علاوه بر قیمت خودروهای جایگزینی قطعات این خودروها گران است و مردم نمی توانند به عنوان وسیله امرار معاش به آن توجه کنند.

این کارشناس خودرو در پاسخ به سوال قیمت خودرو پراید هم کم نیست! پاسخ داد: اگر خریداران پراید این خودرو را گرانتر هم بخرند باز برایشان به صرفه تر است. زیرا قطعات پراید ارزان است و تشخیص بازار که این خودرو ارزش دارد.

کاکایی مطرح کرد: خیلی از سیاست مداران کشور موضوع معیشتی مردم را درک نمیکنند، به همین دلیل دستور غلط توقیف تولید پراید داده شد. در حالیکه نیاز مردم است و هیچ جایگزین اقتصادی برای این خودرو وجود ندارد.

وی در ادامه به باور غلط ناامن بودن پراید اشاره کرد و گفت: خودرو پراید به انداززه قیمتی که دارد ایمن است و آمار کشته شدگان با خودروپراید به دلیل جمعیت زیادی است که خودرو پراید را خریداری کرده اند و عدم داشتن فرهنگ صحیح رانندگی در میان رانندگان دلیل اصلی آمار بالای کشته شدگان تصادف است نه خودرو پراید! متاسفانه در ایران در این چندساله به جای این که به مردم یاد بدهیم درست رانندگی کنند مدام داریم توقعات را بالا می بریم.

کاکایی در پایان تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، توقف تولید خودرو پراید تنها اوضاع را آشفته تر می کند و قطعا تبعات زیادی برای وضع معیشتی مردم خواهد داشت.

194327