کارشناس بازار سرمایه:

خبر گشایش اقتصادی روند بازار بورس را مثبت می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عامل مهمی که می تواند هفته خوبی را برای بازار بورس رقم زند، بحث گشایش اقتصادی است که رئیس جمهور و مجلس بر آن تأکید کردند.

محسن کرکه آبادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص تحلیل و پیش بینی بازار بورس اظهار داشت: بازار بورس در هفته گذشته بازاری بود که سهم های بزرگ اصلاحی شدند و سهم های بزرگ پالایشی، فلزی ها، فولادی ها کمی اصلاح شد.
کرکه آبادی بیان کرد: در بازار هفته گذشته یک سری تک سهم ها بودند که اصلاح نکردند و حتی مثبت هم خوردند و بانکی‌ها بزرگ ها را اصلاح کردند. مثلا در بانکی ها تک سهم پاسارگارد فرآیندی مثبت داشت و در فلزی ها سهم هایی نیز روند مثبت داشتند.
وی افزود: در روزهای آخر بازار هفته گذشته کم کم از منفی‌های بازار حتی در سهم بزرگ‌ها یک مقدار کاسته شد و به نوعی صف‌ها جمع و جور شد و عده ای توانستد در روز چهارشنبه به یک سری سهم هایشان برگردند یعنی صف هایشان جمع شود.
این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: امروز باتوجه به افزایش قیمت دلار و اصلاحیات بازار در هفته گذشته به نظر می‌رسد این هفته ای که پیش رو است هفته مثبت و بهتری باشد.
کرکه آبادی تأکید کرد: برای این که بدانیم شاخص ۲ میلیون رد شده یا خیر باید شاخص تثبیت شود. یعنی امروز و یکشنبه زمانی است که ببینیم شاخص بالای ۲ میلیون تثبیت می شود یا این که مثل هفته گذشته به زیر ۲ میلیون بر می گردد .
وی مطرح کرد: شاخص بازار اگر دو میلیون را رد کند، هدف بعدی شاخص می تواند دو میلیون و ۵۰۰ باشد و در هفته پیش رو امکان دارد تک سهم ها مثبت بمانند و یک سری تک سهم های خوبی که ارزش دارند و از لحاظ بنیادی می ارزند رو به مثبت باشند.
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: یک عامل دیگری که می تواند هفته خوبی را برای بازار رقم بزند، بحث گشایش اقتصادی است که رئیس جمهور و مجلس بر آن تأکید کردند و اگر دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد شاید در بازار اصلاح کمی را داشته باشیم ولی خبر گشایش می تواند خبر خوبی باشد و به بازار کمک کند.

194325