به گزارش سایت خبری پُرسون، مهدی بختیاریزاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، با اشاره به تمهیدات این سازمان برای تأمین کالاهای اساسی شب یلدا اعلام کرد: بهزودی عرضه گوشت گرم گوساله وارداتی در غرف پروتئینی میادین و بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران آغاز میشود و قیمت میوه و آجیل شب یلدا نیز بهصورت رسمی از روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به تغییرات قیمتی آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته گفت: امسال قیمت آجیل شب یلدا نسبت به سال قبل حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر آجیل شیرین به همراه باسلوق با قیمت کیلویی ۶۶۶ هزار تومان به دست مصرفکننده میرسد، در حالی که قیمت این محصول در سال گذشته بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان بود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران افزود: آجیل شور مخلوط درجه یک نیز با قیمت کیلویی ۸۲۰ هزار تومان در میادین و بازارها عرضه میشود و قیمت آجیل شیرین بدون باسلوق نیز ۷۵۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. تمامی این نرخها مربوط به آجیل درجه یک بوده و قیمت آجیل درجه دو متناسب با کیفیت آن متفاوت خواهد بود.
بختیاریزاده با اشاره به برنامهریزی برای تأمین میوه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش مراجعه شهروندان در روزهای منتهی به شب یلدا، عمده میوههای مصرفی شامل هندوانه، انار، خرمالو و ازگیل به همراه آجیل از ماهها قبل و از طریق پیشخرید تأمین شده است. امسال تلاش کردیم میزان عرضه از سال گذشته نیز بیشتر باشد تا بازار با کمبود مواجه نشود.
وی ادامه داد: علاوه بر میوههای پرمصرف شب یلدا، سایر میوههای فصل مانند سیب و پرتقال نیز به اندازه کافی در میادین و بازارهای میوه و ترهبار تأمین شده است. در خصوص آجیل نیز ذخیرهسازی مناسبی انجام شده و شهروندان میتوانند با اطمینان خاطر نیاز خود را تأمین کنند.
مدیرعامل سازمان میادین با تأکید بر کنترل و نظارت قیمتی گفت: قیمت انار در حال حاضر در میادین و بازارهای میوه و ترهبار کیلویی ۸۷ هزار تومان است، اما نرخ نهایی میوه و آجیل شب یلدا بهصورت رسمی از فردا اعلام میشود. هدف ما عرضه محصولات با قیمت عادلانه و مناسب برای شهروندان است.
بختیاریزاده با اشاره به موضوع کیفیت محصولات افزود: سازمان میادین اعتقادی به لوکسفروشی ندارد. میوههای عرضهشده در میادین و بازارها استاندارد، درجه یک و مطابق نرخنامه هستند و تفاوتی از نظر کیفیت با محصولات سطح شهر ندارند، هرچند در برخی فروشگاهها لوکسفروشی انجام میشود.
وی در پایان با بیان اینکه قیمتها در تمامی میادین یکسان است، تصریح کرد: اختلاف قیمت میوه در میادین نسبت به سطح شهر بهطور میانگین حدود ۶۰ درصد است که این موضوع به دلیل نظارت مستمر، قیمتگذاری عادلانه و حجم بالای خرید و عرضه در سازمان میادین محقق شده است.
منبع: مهر