به گزارش سایت خبری پُرسون، مهدویان با یادآوری روز حمله به ساختمان شیشهای تلویزیون گفت: روی بالکن رفتم و ستون دود باریکی دیدم و همانجا عکسی گرفتم. بعدها وقتی به آن نگاه کردم، به یاد فیلمهای جنگی افتادم. تهران در مقابل تهاجم دشمن عظمت خود را حفظ کرده بود.
صهیونیستی ها و شناخت ناقص از تهران
او تأکید کرد: صهیونیستی ها تهران را نمیشناسند. شاید اطلاعات زیادی داشته باشند اما شناخت جامع از شهر ندارند. تهران مظهر قدرت ایران است و حتی برخی سیاستمداران داخلی هم به اندازه کافی آن را درک نکردهاند.
تهران در سینمای ایران
مهدویان درباره سینما گفت: ۹۰ درصد تولیدات سینمایی ما در تهران ساخته میشود و بسیاری از آثار مهم و حتی فیلمهای اسکاری ما در لوکیشنهای این شهر فیلمبرداری شدهاند. تهران نه فقط لوکیشن، بلکه بخشی از داستان و هویت فیلمهاست. او نمونهای از فیلم «بازنده» و سریال جدید دهه ۵۰ را ذکر کرد و تأکید کرد که لوکیشنها باید مشخص و واقعی از تهران باشند.
تهران بهعنوان بخشی از زندگی ایرانیها
با وجود اینکه متولد تهران نیست، مهدویان خود را عاشق شهر دانست: تهران بخشی از زندگی همه ماست و حتی اگر در آن متولد نشده باشیم، در خاطرات و تجربهها حضور دارد. این شهر با همه آسیبها پابرجاست و باید در آثار هنری هویت آن بازتاب داده شود.
انتقاد از محدودیتهای امنیتی در فیلمبرداری
مهدویان در پایان به مشکلات امنیتی در تولید فیلمها اشاره کرد: فرصتهای زیادی از دست رفت، برخی محدودیتها نادرست بودند. مثلا در فیلمبرداری لاتاری تجهیزات ما جمع شد اما همان ساختمانی که محدود شده بود، بعداً توسط اسرائیل هدف قرار گرفت. باید راهحلهای خود را پیدا کنیم تا فیلم ساخته شود.
منبع: تسنیم