معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

پلتفرم‌های چندزبانه معرفی ایران راه اندازی می‌شود

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با همکاری استارت‌آپ‌ها، پلتفرم‌های چندزبانه معرفی ایران راه‌اندازی می‌شود تا گردشگران خارجی بتوانند به اطلاعات واقعی و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنند.
تصویر پلتفرم‌های چندزبانه معرفی ایران راه اندازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پُرسون، انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه هدف ما دو برابر کردن سهم گردشگران ورودی از کشورهای همسایه در آینده است، اظهار داشت: دولت برای گسترش تعاملات منطقه‌ای و جذب گردشگران خارجی برنامه های جدیدی برای فعال‌سازی مسیرهای مرزی و پروازی و راه‌اندازی پلتفرم‌های دیجیتال معرفی ایران دارد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های تحول و توسعه گردشگری خارجی، برای هر کشور همسایه برنامه مشخصی پیش‌بینی می‌شود؛ از گردشگری سلامت و خرید برای ترکیه تا گردشگری زیارتی برای عراق، فرهنگی برای روسیه و خانوادگی برای کشورهای خلیج فارس؛ همچنین فعال‌سازی مسیرهای پروازی، ریلی و مرزی در دستور کار است تا سفر به ایران آسان‌تر شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر نقش تعاملات منطقه‌ای گفت: گردشگری بهترین ابزار گفت‌وگوی فرهنگی میان ملت‌هاست. در ماه‌های اخیر نشست‌های متعددی با مقامات گردشگری کشورهای همسایه داشتیم که به امضای چند تفاهم‌نامه همکاری منجر شده است. همچنین طرح ایجاد گذرگاه‌های اختصاصی گردشگری در مرزها در حال بررسی است تا روند تردد گردشگران تسهیل شود.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم تبلیغات هدفمند تصریح کرد: در کنار حضور در نمایشگاه‌ها، به سمت بازاریابی دیجیتال رفته‌ایم.با همکاری استارت‌آپ‌ها، پلتفرم‌های چندزبانه معرفی ایران راه‌اندازی می‌شود تا گردشگران خارجی بتوانند به اطلاعات واقعی و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنند. همچنین هفته‌های فرهنگی ایران در چند کشور منطقه برگزار شده که بازخورد مثبت داشته است.

وی ادامه داد: دفاتر معرفی ایران در کشورهای هدف، ارتباط میان آژانس‌های ایرانی و خارجی را برقرار می‌کنند و صدور ویزای گروهی گردشگری نیز با هماهنگی وزارت خارجه در دست اقدام است. بخش خصوصی بازوی اصلی ما در این مسیر است و بسیاری از مسئولیت‌های تبلیغاتی و اجرایی به تشکل‌های صنفی واگذار خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: هدف ما افزایش دوبرابری گردشگران ورودی به خصوص در حوزه سلامت از کشورهای همسایه طی سه سال آینده است. گردشگری نه فقط عامل رشد اقتصادی، بلکه پلی برای تعامل فرهنگی و تقویت تصویر ایران در سطح منطقه است و ما این مسیر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

منبع: ایرنا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

1092412

سازمان آگهی های پُرسون