رسانه‌های دیگر

محتواهای رسانه‌ای که این روزها به موضوع آلودگی هوا می‌پردازند، تقریبا به گزارش‌های روزانه‌ای بدل شده‌اند که حالا نه آلودگی هوا و بالا و پایین رفتن شاخص‌های آن و زرد و بنفش و قرمز و نارنجی بودن برای گروه‌های انسانی متفاوت و نه بررسی مازوت سوزی و گوگردهای منتشر شده از گازوئیل‌های ماشین‌های سنگین که دیگر به بحث بر سر تعطیل شدن یا تعطیل نشدن مدارس می‌پردازد.
تحولات چند ماهه اخیر در فضای بین‌الملل موجبات تغییر مواضع غربی‌ها و مشخصا اروپایی‌ها در قبال برجام و مساله ایران را فراهم آورده است.
روزنامه حامی دولت برای دفاع از عملکرد دیپلماسی دولت فعلی، نقدهایی به عملکرد دولت سابق وارد کرد.
مهاجرت از حالت فرار مغزها به حالت عمومی درآمده است. هشدارها از مهاجرت دانشجویان به گروه‌های پزشکی، مهندسان، استارت‌آپ‌ها و تخصص‌های هنری مانند فرش‌بافان و رفوگران آن و حتی سایر گروه‌ها رسیده است. حالا می‌توان مهاجرت عام را در مورد جامعه ایرانی به کار برد.
با وجود افزایش بودجه شهرداری تهران در سال 1402 و کاهش درآمدهای مردم و شهرداری، ناظران حوزه شهری نگران شهرفروشی یا افزایش شدید هزینه زندگی در پایتخت ایران هستند؛ زمزمه‌هایی درباره جزییات بودجه سال پیش‌رو این گمانه را جدی‌تر کرده که شهرداری تهران مجبور خواهد شد برای تامین بودجه‌ای که گفته می‌شود 60 تا 70 هزار میلیارد تومان است، به سمت کسب درآمدهای ناپایدار یا همان شهرفروشی و تراکم‌فروشی بیشتر سوق پیدا کند.
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر جای دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریست تازه‌ترین نمونه از دنباله‌روی اروپا از آمریکا و ریختن احمقانه منافع مردم اروپا به پای منافع آمریکاست.
چهارشنبه و پنج شنبه گذشته شاهد اجرای یک شوی سیاسی در پارلمان اروپا بودیم. جایی که قطعنامه قرارگرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح تروریسم اروپا به تصویب رسید و حالا برای اجرایی شدن باید به تایید شورای اروپایی برسد که فردا در استراسبورگ فرانسه نشست دارد.
یک جریان سیاسی در ایران تلاش می‌کرد و نیز تلاش می‌کند درخصوص مواجهه غرب با انقلاب اسلامی، کشورهای مطرح غربی را به دو دسته تقسیم کند؛ «آمریکا» که راه خصومت را برگزیده و «اروپا» که اگرچه با ایران اختلاف دارد ولی می‌توان با آن به توافق و «منافع مشترک» رسید و حتی می‌توان از آن در مقابل آمریکا و برای تخفیف و بی‌اثرسازی خصومت‌های آن استفاده کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از تمایل بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت از کشور نوشته و یادآور شده بسیاری از این افراد به دلیل بهبود سطح زندگی قصد مهاجرت دائمی دارند.
دولت نباید معمای فیش حقوقی دختر عضو شورای شهر تهران را حل کند بلکه باید معمای فیش حقوقی بقیه کارمندان و کارگران را حل کند. در کشوری که پراید امروز به قیمت پورشه چند سال پیش عرضه می‌شود ۳۳ میلیون تومان اصلاً حقوق زیادی نیست.
روز بیست و نهم و سی‌ام دی ماه، به دلیل برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه(کنکور) قرار بر این شد که به منظور جلوگیری از تقلب، اینترنت سراسری در محل‌های نزدیک به حوزه‌های برگزاری آزمون قطع شود و از روز پیش به برخی شهروندان پیامک‌هایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اطلاع‌رسانی ارسال شد.
تلاش برای قطع اینترنت در دو روز کنکور، درحالی است که پیش‌تر مسوولان برگزاری کنکور و سازمان سنجش آموزش کشور، احتمال تقلب گسترده در کنکور را رد می‌کردند اما حالا و درست در روزهایی که سرعت اینترنت ایران و همچنین شدت فیلترینگ به شرایط بحرانی رسیده، از ایده قطع اینترنت برای مقابله با تقلب کنکور استقبال کرده‌اند.
در سال آینده پنج شرکت و بانک دولتی بیشترین زیان مالی را تجربه خواهند کرد که به‌ترتیب شامل بانک سپه، سازمان صداوسیما، شرکت راه‌آهن، بانک مسکن، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
رسانه دولت عنوان کرد: علی کریمی به جریان رسانه‌ای تازه ضدانقلاب موسوم به «من وکالت می دهم» پیوست و رسماً فرزند شاه سابق ایران را به عنوان وکیل خود برای دوران گذار از جمهوری اسلامی معرفی کرد!
شرکت‌های دولتی یکی از بخش‌هایی است که در لایحه بودجه، حجم منابع و مخارج بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما تحلیل‌های کمتری درباره آن ارائه می‌شود.