رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

گفت و گو با تهیه کننده سریال «ایلدا»

ناگفته هایی از سریال شبانه شبکه اول

از سختی های کار و تولید اثر دفاع مقدسی «ایلدا» در استان لرستان سخن می گوید. از کلید خوردن سریالش با دلار6 هزار تومانی می گوید که در پایان با دلار 30 هزار تومانی آن را جمع کرد؛ «علیرضا سبط احمدی» تهیه کننده سینما و تلویزیون را می گویم که با سریال شبانه «ایلدا» مهمان خانه های ماست.  سریال های تلویزیونی خوب، بد، زشت، همسایه‌ها، آن سفر کرده، این خلوت تنهایی، بانو، آتش زیر‌خاکستر و فیلم های نغمه، شیر تو شیر، سنگ اول، مصائب چارلی و زمانی برای دوست داشتن از جمله آثار تهیه شده توسط سبط احمدی است.
گلایه های کارگردان «ایلدا» از بی‌مهری تلویزیون و سختی‌های سینما

در‌سینما‌ حلوا‌ خیرات نمی‌کنند

کودکی بیش نبود که سوار بر «ترن» کارگردانی زنده یاد پدرش امیر قویدل، مسیر سخت این حرفه را تجربه و از او این وصیت را آویزه گوش خود کرد که برای موفقیت باید جنگید. هر چند که خوی و خصلت پدر را به لحاظ صبر به ارث نبرده اما هر آن چه که آموخته از پدرش است. راما قویدل تلویزیون را خانه اصلی خود می داند و معتقد است که کارگردانی را از این رسانه آموخته  است اما در عین حال از بی مهری های آن گلایه می کند. «عملیات ۱۲۵»، «در همین نزدیکی»، «شب می‌گذرد»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «گم‌شده»، «یک لحظه دیرتر»، «یکی از همین روزها»، «دولت مخفی»، «دیوار شیشه ای» و «خانواده دکتر ماهان» از جمله آثار نمایشی ساخته شده توسط قویدل برای خانه خودش یعنی جعبه جادویی است. «گذرگاه»، «راه نجات» و «چاقی» ساخته های سینمایی اش هستند.
برنامه«۹۹»به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوس پور که مدتی است تصویر پروانه ساخت آن که توسط وزارت ارشاد صادر شده در رسانه ها منتشر شده است؛نتوانست از ساترا مجوز دریافت کند.
یادداشت/ موسس تئاتر ملی ایران می گفت: هنر و به ویژه هنر تئاتر مثل آب رونده است و هر جا جلوی آن سد شود از جای دیگر سر در می‌آورد. جلوی خلاقیت را هم نمی‌توان گرفت و تئاتر پای رونده دارد، نه پای ایستا.