اخبار منتخب استان‌ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش:

تدریجی به سوی آموزش حضوری حرکت می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رعایت پرتکل‌های بهداشتی و رعایت یک و نیم متر فاصله دانش‌آموزان به عنوان اصل آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های حضوری است گفت: تدریجی به سوی آموزش حضوری حرکت می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فعالیت شبکه شاد آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز سال تحصیلی طی امروز شنبه در مدارس روستایی استان زنجان همزمان با سراسرکشور البته به صورت حضوری خبر داد و گفت: همچنین فعالیت شبکه شاد آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین 58 درصد جمعیت استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که این میزان در ارومیه 67 درصد ولی در برخی از شهرستان‌ها چون پیرانشهر، اشنویه و چالدران کمتر هست.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد:

بررسی زمین‌خواری گسترده در جنوب مشهد

فراکسیون محیط زیست مجلس در بازدید از جنوب مشهد، جاده کمربندی و ساخت و سازهای غیرمجاز، بر لزوم رسیدگی سریع به موضوع زمین خواری گسترده در این منطقه تاکید کرد.
یک گلخانه‌دار گیاهان آپارتمانی در استان زنجان:

وام به تولیدکننده‌های گل و گیاه اعطا نمی‌شود

گل‌ها و گیاهان راهی ساده برای رسیدن به آرامش و نوازش روح و روان انسان هستند. با کاشتن گل و گیاه یا حتی هدیه دادن و گرفتن، می‌توان بیش از هر چیزی شادی، آرامش، مثبت‌اندیشی، دوری از غم و غصه و طراوت دریافت کرد.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان:

واکسیناسیون دانش‌آموزان کرمانی آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد سال های ۸۲ تا ۸۳ در استان خبر داد.
عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد که ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و استقرار جایگاه‌های ویژه آنها در مناطق یازده گانه شهرداری این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته است.
اقدام وزارت کشور برای مشارکت نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران با ارائه فرم‌های نظرسنجی و نمره‌دهی به گزینه‌های پیشنهادی، چند روزی است در صدر اخبار قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است چرا که بخشی از ارتکاب جرایم در خود دستگاه ها به وقوع می پیوندد.
یک پرورش دهنده قارچ دکمه‌ای گفت: میزان تولید قارچ در شرایط مساعد اقلیمی و سخت‌افزاری معادل ۳۰ درصد از میزان کمپوست به کار رفته در کشت قارچ خواهد بود.
بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اصفهان از پر شدن صندلی‌های پروازی خود و بلیت‌های یک طرفه به نجف تا ۴ مهر ماه خبر می‌دهند و می گویند اگر هنوز قصد سفر به عراق دارید از ۶ مهر ماه نیز بلیت‌ها یک طرفه صادر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

پویش برگزاری مراسم اربعین در منازل راه‌اندازی شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان مرادی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ستاد اربعین در صیانت از سلامت مردم تأکید ویژه ای دارد گفت: پویش برگزاری مراسم اربعین در منازل، راه‌اندازی شد.
دولت سیزدهم که با شعار تولید یک میلیون مسکن در سال به روی کار آمده اینک در تلاش برای تحقق وعده خویش است وعده ای که علاوه بر خانه دار کردن مردم می تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد در همین جهت تلاش دارد تا قیمت مصالح ساختمانی را کاهش داده و کنترل نماید  اما خبرها از این حکایت دارد که مافیای ساخت مسکن برای ایجاد اخلال در این حوزه دست به کار شده و طرح گرانی مصالح ساختمانی را کلید زده است