جهان اطراف

واکنش کاخ سفید به انفجار نشویل؛

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان امور قرار گرفته است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به وقوع یک انفجار مهیب در شهر نشویل ایالت تنسی عنوان کرد: که ترامپ در جریان حادثه قرار گرفته و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه به وی ارائه خواهد شد.
طبق گزارش یک پایگاه واقع در قطب جنوب، تعدادی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه به ثبت رسیده است.

فرهنگ خاص و تمیزی مردم ژاپن باعث می‌شود که این مدل در کشورهای دیگر جواب ندهد اما این ستثناگرایی و غرور باعث شد که موج سوم شدیدی در این کشور ایجاد شود که بسیار مخرب تر از دو موج قبلی است.

رییس جمهور فعلی آمریکا در حال بررسی طرحی موسوم به اعلام حکومت نظامی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا به طور ناگهانی دستور داد تا نشست‌های از پیش برنامه‌ریزی شده با تیم انتقال قدرت بایدن، در سراسر پنتاگون، لغو شود.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو تصمیم گرفت معاون رئیس موساد ملقب به "د" را به عنوان مدیر جدید موساد، سازمان جاسوسی این رژیم تعیین کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه در اجلاس بلندپروازی‌های اقلیمی نسبت به فاجعه گرمایش زمین هشدار داد و افزود: پنج سال پس از گذشت توافق اقلیمی پاریس هنوز در مسیر درست حرکت نمی‌کنیم و اهداف این توافق محقق نشده است.
شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شریک آلمانی اش بایو ان تک از به سرقت رفتن اسناد مربوط به ساخت واکسن کووید ۱۹ این شرکتها در جریان یک حمله سایبری به رگولاتوری دارویی اروپا خبر دادند.

رسانه‌های محلی چین اعلام کردند که دولت این کشور برای اولین بار راکتور همجوشی هسته‌ای (خورشید مصنوعی) خود را که گرمای آن حدود ۱۰ برابر خورشید می‌باشد، روشن کرده است.
سازمان آگهی های پرسون