کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

معمولا اینطور است که مسئولان و نمایندگان محترم مجلس، ید طولا و نطق غرایی در تحقیر و طرد رسانه هایی مانند بی بی سی و امثالهم دارند. نگارنده قادر است صدها نمونه شاهد بیاورد که در مواقع بحران آفرینی ، مسولان و نمایندگان ما شجاعانه درمقابل آن رسانه ها ایستاده و اباطیل شان را پاسخ گفته و به تنویر افکار عمومی پرداخته اند.


به مناسبت فرار سیدن سالروز میلاد با سعادت امام چهارم حضرت سجاد علیه السلام محسن ناصحی و علی سلیمیان از شاعران کشورمان شعرهایی سروده‌اند.
رضا شجاع‌مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از ثبت روزی برای بزرگداشت استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، از طریق کارگروه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

مجموعه شناخت نامه دربردارنده کتاب‌هایی با عناوین «مثل باغچه‌ای در بهار»، «در چشمه‌ی خورشید»، «چراغی بر فراز قصه‌ها» و «پشت کوه بیستون» روانه بازار شد.

علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام ناشران برای حضور در «سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از ششم اسفند ماه ۱۴۰۱ خبر داد.
اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال سه میلیارد ریال کتاب به ۱۰ روستای برگزیده دوستدار کتاب خبر داد.
در جلسه امروز دوشنبه اول اسفند ماه هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد.