کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید، گفت: نخستین دوره این جشنواره با معرفی رتبه‌های برتر در بخش داخلی و تقدیر از ۱۵ زن تاثیرگذار جهان در عرصه رسانه‌ای روز ۸ مهر در مشهد به کار خود پایان می‌دهد.

شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون 5 هزار پایگاه خبری در سراسر کشور فعالیت دارند، افزود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست.
در آستانه هفته دفاع مقدس، کتاب «شرح وصیت‌نامه و ویژگی‌های مکتب شهید سردار قاسم سلیمانی» به قلم دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی از سوی انتشارات خادم‌الرضا(ع) منتشر شد.

فراخوان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در دو محور موضوعی «مضامین کارکردی و محتوایی» و «مضامین اجرایی» از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.

این که پیشرفت اداری محققان و استادان ادبیات فارسی دانشگاه‌های ما در کشور خودمان مشروط و منوط به قبول مقالات انگلیسی ایشان در نشریات خارجی باشد، توهین به ایران و ایرانی است.
پوستر و فراخوان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با حضور فعالان عرصه کودک و نوجوان و قصه‌گویی، نویسندگان و مدیران ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اصحاب رسانه به‌صورت رسمی رونمایی شد.
کتاب «خصال» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه محقق اندیشمند حجت‌الاسلام حسین انصاریان منتشر شد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دوره آموزشی «خوانش و تفسیر متون کهن» را در «مدرسه انجمن» باحضور استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، حکمت و عرفان ایرانی - اسلامی برگزار می‌کند.