سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پیامی به این رویداد عنوان کرد: چهلمین جشنواره تهران، چله‌نشینی جامعه فیلم کوتاه است و همه امیدمان به آن است که از پس این چله‌نشینی، دریچه‌های آشتی، نور، امید و سعادت به روی همراهان این جشنواره در این چهل سال بیش از پیش باز شود.

دیروز مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش در تهران و از مقابل تالار رودکی برگزار شد و چهره‌های مطرحی از سینما و تلویزیون و همچنین مردم حضور داشتند.
وحیده محمدی‌فر در آخرین مصاحبه‌اش گفته بود: «قبلا خودمان باغبانی داشتیم که از ما سرقت کرد. بعداً متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسایه کناری ما. او را تحویل پلیس دادیم، اما همسایه کناری ما باغبان را بخشید و او آزاد شد. با توجه به اینکه برادر او دزد و همدستش هم بود به ما اطلاع دادند که باید او را پیدا کنیم و تحویل پلیس بدهیم. برادر باغبان ما در این شهرک کار می‌کند، چرا باید خیلی راحت برای خودش آزاد باشد...»
بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی فیلم عمار برای انعکاس همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه و همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، فراخوان سراسری «فلسطین ما» را در ۹ محور برگزار می‌کند.

امروز درحالی چهلمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آغاز می‌شود که در نخستین روز ۱۰۶فیلم در بخش‌های مختلف و اکران جانبی به نمایش در خواهد آمد.

چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم قاهره در کشور از برگزاری دوره آتی خود در ماه نوامبر خبر داد.