سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار ثبت ملی ۱۸ سینمای واقع در لاله‌زار پایتخت شد.
وقتی از شبنم قلی خانی درباره همبازی شدن با استادش می پرسیم، اندکی تامل می کند و با حسرت از درس هایی که از زنده یاد پرویز پورحسینی آموخته، سخن می گوید؛ از روزهایی که برای نخستین مرتبه در «مریم مقدس» بازی کرد تا عرق خاصی که به شخصیت «نسا» در «بیگانه ای با من است» دارد.
انتقاد «امیر دژاکام» از تعطیلی سالن های تئاتر

ساندویچی باز است اما تئاتر نه!

امیر دژاکام اعلام کرد نمایش «ایوب خان» که دارای نوبت اجرا در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر است، آمادگی لازم برای اجرا بلافاصله بعد از پایان تعطیلات کرونایی تئاتر را دارد.

آیا کرونا باز هم این فستیوال جهانی را به تعویق می‌اندازد؟!

ابهاماتی درباره برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۱

روز گذشته ششم ژانویه ۲۰۲۱ مسئولان جشنواره کن در جلسه‌ای شرکت کرده بودند تا این موضوع را بررسی کنند که در صورت بروز مشکلاتی در راه برپایی این فستیوال در ماه می(اردیبهشت‌ماه)، چاره‌‌ای بیندیشند.
فیلم «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل از تولیدات پربازیگر و پرلوکیشن سینمای ایران در سال ۹۹ است که برای شرکت در سی و نهمین جشنواره ملی فجر آماده می‌شود و زمانی بعد از چهار سال دوری از سینما به فجر می رود.
با حضور چهار نماینده از سینمای ایران؛

جشنواره فیلم مالزی مجازی شد

چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی» که نسخه حضوری آن به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، از ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ۹۹) با حضور چهار نماینده از سینمای ایران به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود.
به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در قالب مجموعه برنامه‌های ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران تئاتر خیابانی «سرباز» مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران اجرا شد.