سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم «بیگانه» اولین ساخته امیر فخرالدین به عنوان نماینده فلسطین برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.
ابوالفضل ورمرزیار، هنرمند با سابقه نمایش‌های ایرانی، توضیحاتی درباره حال و روز مرشد محسن میرازعلی ارایه کرد و از دوستان این هنرمند خواست تا از طریق خبرگزاری‌ها پیگیر حال او باشند چون میرزاعلی توانایی صحبت تلفنی را ندارد.
محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران کشور از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا برای رونق بخشی به سالن‌های سینما پس از دو سال تعطیلی و رکود، دو فیلم دارای پروانه نمایش «قهرمان» و «گشت ارشاد 3» را همزمان با هم اکران کند.
فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه ‌آزاد در چهل و هفتمین حضور جهانی در بخش رقابتی چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتاس» در اسپانیا روی پرده می‌رود.
«تل ماسه» در سینمای آمریکا و کانادا فروش خود را با ۵ میلیون دلار آغاز کرده در حالی که در بازار جهانی تا امروز نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار فروخته است.
اصغر فرهادی درصورت بردن جایزه اسکار در رشته‌ بهترین فیلم بین‌المللی، سومین اسکار خود را به ایران خواهد آورد و از رده سوم به رده دوم باشگاه رکوردداران دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین‌المللی صعود خواهد کرد.
امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی از انتشار فراخوان برنامه تئاتر این مجموعه نمایشنامه‌خوانی در هفته جاری و همچنین برگزاری این برنامه از ابتدای آذر سال جاری خبر داد.
آیا می‌توان انتظار داشت ایرانی‌ها بازی مرکب را بسازند که با تفاسیر داخلی مشمول «ترویج خشونت، نمایش غیرواقعی جامعه، طمع کاری مردم، عدم امیدواری به دستیابی به موفقیت و تحقق عدالت» و ده‌ها برچسب دیگر می‌شود و کوشش مسئولان کره جنوبی در خلق یک جامعه آرمانی را زیرسوال می‌برد؟!