سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بازیگر فیلم «خفه گی» گفت: آنچه مسلم است اینکه قطعا پشت پرده انتخاب چند خواننده که در حرفه خودشان هم تعریفی ندارند به عنوان بازیگر نقش اصلی چندین کار، اتفاقاتی می افتد که ما نمی‌دانیم، اتفاقاتی که البته قابل حدس هستند، طبیعتا گردش مالی عجیبی آن پشت رقم خورده که کلی بازیگر از من بهتر را کنار گذاشته اند تا به اینها نقش بدهند.
«سینماسیار» انجمن سینمای جوانان ایران فیلم سینمایی «منصور» را در مناطق کم‌برخوردار کشور اکران می‌کند.

پردیس ملت میزبان منتقدان

برج میلاد میزبان جشنواره فیلم فجر شد

پس از چند روز پیگیری و مذاکره، درنهایت توافق بین شهرداری و وزارت ارشاد بر سر انتخاب برج میلاد برای خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر نهایی شد.

درحالی‌که تقریبا اکثر اهالی رسانه و سینما منتظر معرفی برج میلاد به‌عنوان کاخ جشنواره بودند، روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر در خبری شبانه، پردیس چارسو را میزبان اهالی رسانه در چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد. هرسال و در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر، حواشی زیادی حول این رویداد مهم ایجاد می‌شود اما بخشی از این بحث و نظرها مربوط به مسائل فرمی و اجرایی جشن سینمای ایران است. در این‌میان، کاخ جشنواره که درواقع مرکز اصلی و سالن اهالی رسانه است یکی از موضوعاتی بوده که همیشه موردبحث قرار گرفته است.
از میان مجموع ۱۱۰ فیلم متقاضی شرکت در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر، تنها ۱۴ فیلم به نمایش عمومی رسیده است. به همین بهانه نگاهی به سرنوشت فیلم‌های دوره قبلی این رویداد سینمایی داریم.

5 فیلم برتری که سینماهای روسیه در سال ۲۰۲۱ با همه گرفتاری‌های مربوط به پاندمی کرونا راهی اکران کردند را بشناسید
محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» خبر از رفع توقیف فیلمش را داد.
یوسف حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «شب طلایی» نسبت به یادداشت یک منتقد سینما درباره فیلمش که به امانت به دبیرخانه جشنواره فجر سپرده است، واکنش نشان داد.