سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مجید مظفری ـ هنرمند کشورمان ـ مدت‌هاست در قاب تلویزیون دیده نمی‌شود. آخرین همکاری او با تلویزیون به مجموعه «ایلدا» در سال ۹۸ برمی‌گردد.
تینو صالحی بعد از کارگردانی «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» در بخش صحنه‌ای چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر، نمایش «آشغال مرد» را با جمعی از هنرجویان در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌برد.
چهلمین جشنواره فیلم فجر درحالی تا دقایقی دیگر با اجرای محمد سلوکی آغاز خواهد شد که میهمانان، نامزدها، هنرمندان و عوامل فیلم‌ها به تدریج در حال ورود به مرکز همایشهای برج میلاد هستند.
مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: به خاطر صیانت از آرای مردم و نیز حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان، در این دوره جایزه داوری مردمی را نخواهیم داشت.
امید شمس با سابقه کارگردانی تئاتر و فیلم کوتاه در نخستین تجربه کارگردانی سینمایی به سراغ ساخت فیلمی عاشقانه رفته که تلاش دارد با بکارگیری بازیگران مطرح و استفاده از تجربه بهمن ارک (کارگردان فیلم پوست) بعنوان مشاور کارگردان و امیر بنان (تهیه کننده فیلمهای خوبی مثل خورشید مجید مجیدی و مردبازنده ی محمدحسین مهدویان) بعنوان تهیه کننده، اثری درخور خلق کند.
شاید با حضور حمید، علی و زهرا شاه حاتمی در مقام های کارگردان ، تهیه کننده، نویسنده و فیلم بردار، ماهان را باید بیش از هرچیز فیلم شاه حاتمی ها دانست.
حبیب‌الله صحرانورد که 20 آذرماه دچار سکته مغزی شد و مدتی در کمای مصنوعی ماند، صبح یک‌شنبه 17 بهمن ماه از دنیا رفت.