سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

همزمان با ادامه مراحل فنی فیلم سینمایی «لاک‌پشت» به کارگردانی بهمن کامیار، اولین تصویر از صابر ابر دیگر بازیگر اصلی این فیلم سینمایی منتشر شد.

سال بعد سورپرایز داریم!

وعده گلزار در پست جدیدش

بازیگر مطرح سینمای ایران به عنوان عضو هیات رییسه انجمن پدل ایران معرفی شد.
«رایان اونیل» بازیگر آمریکایی که ببشتر برای نقش آفرینی نامزد اسکار در فیلم «داستان عشق» شناخته می‌شد، در ۸۲ سالگی درگذشت.

چهار فیلم جدید موفق شدند تا با جذب حدود ۱۱۰ هزار مخاطب، ۲۸درصد فروش‌کل سه روز پایانی هفته گذشته را به خود اختصاص دهند که این عملکرد باتوجه به عدم‌آغاز فرآیند تبلیغاتی این آثار، خوب ارزیابی می‌شود.

مارتین اسکورسیزی جایزه یک عمر دستاورد دیوید او.سلزنیک را از انجمن تهیه کنندگان دریافت می‌کند.

نمایش «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و بازی هنرمندانی چون مجید صالحی، جواد عزتی، احمد ساعتچیان، نگار عابدی، سعید چنگیزیان، بهرام افشاری و ... از جمله آثار خاطره‌انگیز دهه ۹۰ است.

شوراهای پروانه ساخت آثار سینمایی و غیرسینمایی در جلسه اخیر با 5 فیلم‌نامه سینمایی 8 فیلم‌نامه غیرسینمایی موافقت کردند.
شبکه‌های تلویزیونی برای دو روز آخر هفته در کنار نوستالژی‌هایی چند فیلم جدید همچون «خاک سرزمین من»، «فیلم سازی» و «پسر ابری» را تدارک دیده است.

ویدئویی از مریم مومن چهره نوظهور سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شد که حلقه دست سمت چپش خودنمایی می کند.
زمانی جواد رضویان مثل پژمان جمشیدی که این روزها پای ثابت اغلب فیلم‌های کمدی است، بازیگر پرکار کمدی‌ بود، اما حالا مدت‌هاست که جایی در تولیدات سینمایی ندارد و بعید است که فیلمی با حضور او حتی بتواند بودجه تولیدش را هم برگرداند.

بخش رقابتی و غیررقابتی

تمدید فراخوان جشنواره ۳۹ موسیقی فجر

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، فراخوان بخش‌های رقابتی «جایزه باربد» و غیررقابتی این رویداد را تا ۲۷ آذرماه تمدید کرد.
«کاپیتان من» به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و بهرام رادان در مستندات یکشنبه و «مکالمه» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده و بررسی می‌شود.
سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار بازیگران جوان سریال «زخم کاری» ‌در اولین همکاری سینمایی خود در فیلم «آبی روشن» جلوی دوربین رفته‌اند.

با پیشتاری فیلم های «می دسامبر»، «زندگی های گذشته» و «داستان آمریکایی»

معرفی نامزدهای جوایز فیلم اسپریت

نامزدهای سی و نهمین دوره جوایز فیلم اسپریت معرفی شدند.

نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی به زودی برای چهارمین بار پیاپی در تماشاخانه «هامون» روی صحنه خواهد رفت.