سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شورای صنفی نمایش در جلسه اخیرش مصوب کرد که هفته آینده دوشنبه ۲۱ شهریور همزمان با روز ملی سینما، بلیت سینماها نیم‌بها شود.

مرور برگ‌های تقویم از گذر عمر دولت سیزدهم بر مدار یک سالگی خبر می‌دهد. دولتی که با شعار دولت مردمی؛ جهادی و انقلابی کار خودرا در شرایطی آغاز کرد که از یک سو به سبب تحریم‌های ظالمانه و ازسویی دیگر زیر سایه سنگین کرونا از همان آغازین گام‌ها با مخاطرات و مصائب مختلف و متعددی روبه‌رو بود.
خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی از جمله آسوشیتدپرس و رویترز نسبت به اعمال محدودیت جشنواره ونیز برای ارائه محتوای ویدئویی از فرش قرمز و نشست‌های مطبوعاتی اعتراض کردند.
عکس جدیدی از ایرنه پاپاس، بازیگر مشهور یونانی را که ایرانی‌ها با نقش‌آفرینی‌اش در فیلم «پیام» یا «رسالت» می‌شناسند ببینید.

فیلم کوتاه «خورشید گرفتگی»، «داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» و «نهنگ سفید» به جشنواره های خارجی راه پیدا کردند.
با ادامه تصویربرداری مجموعه تله‌تئاتر «کاتب اعظم» از محصولات مرکز سریال سوره، نازنین فراهانی، فاطمه گودرزی، امین میری، امیرحسین هاشمی، خسرو شهراز و... به جمع بازیگران این مجموعه پیوستند.
بهنوش بختیاری کارگردانی فیلم کوتاه تنگ ماهی را به صورت اشتراکی با امیرحسین امین‌مطلق به عهده دارد.

اجرای نمایش «معرکه در معرکه» که قرار بود تابستان سال جاری روی صحنه برود، به بهار سال ۱۴۰۲ موکول شد.

فیلم سینمایی «بانو - Banu» ساخته «تهمینه رافائلا» فیلمساز آذربایجانی در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز در بخش کالج سینمای بینال به نمایش درآمد.
سازمان آگهی های پرسون