سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم جدید آواتار با فروش ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رکورد "دنیای ژوراسیک" به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را زد.

این روزها با نزدیک شدن زمان برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر سئوال اصلی بسیار دست اندرکاران و مخاطبان سینمای ایران این است که سرنوشت فیلم‌ها و سریال‌هایی که با حضور بازیگران و عواملی ساخته شده اند که در ناآرامی‌های اخیر مواضع مخالف نظام گرفته اند، چه خواهد شد.
آدام ریچ هنرپیشه آمریکایی که در طول سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ با بازی در مجموعه تلویزیونی Eight Is Enough به عنوان «برادر کوچک آمریکا» شهرت یافت در سن ۵۴ سالگی درگذشت.
جشنواره فیلم فجر با حضور کارگردانان پیشکسوت و جوان در راه است و فراموش نکنیم که این فستیوال ملی برای سینما که با نگاهی بین المللی به خانه چهل و یکم رسیده است بخشی از شناسنامه سینمای ما است که می تواند در تاریخ ماندگار شود.
«اوون رویزمن» فیلمبردار آثاری چون جن‌گیر، شبکه، هاوانا و بوسه فرانسوی در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

امروز محسن جعفری‌راد، خبرنگار سینمایی، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و مستندساز در سن ۳۶ سالگی درگذشت.
جدول اجراهای بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۳ (مازندران) در شرایطی منتشر شد که شاهد حضور ۲۳۵ هنرمند در قالب ۱۸ گروه نمایشی در این رخداد هستیم.
فیلم سینمایی «بانک زده‌ها» به کارگردانی جواد اردکانی و علی بکائیان در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون