کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

معاون وزیر جهاد گفت: سالانه ۸۵۰ هزارتن گوشت قرمز تولید می شود که ۲۵ درصد این میزان از تولید دام سبک را عشایر تامین می کند.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر گندم کشور نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ضمن پیش بینی تولید ۲۵۰ تن زعفران در سال جاری، گفت: برای افزایش عملکرد تولید زعفران، علاوه بر توصیه به‌زارعی به کشاورزان، به دنبال حمایت‌های تسهیلاتی دولت از این زراعت هستیم.
رییس سازمان شیلات ایران گفت: هیچ ترافیکی پشت پنجره صدور مجوزها وجود ندارد و به ترتیب مراحل صدور انجام می‌شود و بهره‌برداران حتی برای پرداخت تعرفه نیز معطل نخواهند شد.
طرح آماده سازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن بعد از فوت مالک در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

دام و طیور بوشهر رایگان واکسیناسیون می شوند

مهدی تنگستانی‌ گفت: عملیات واکسیناسیون رایگان دام و طیور و سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با بیماری‌های دامی در دهه فجر در دستور کار قرار دارد.
نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳-۱۴۰۲ پس از تصویب در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، از سوی وزیر جهادکشاورزی رسماً اعلام شد.
نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: نانی‌نو، سامانه فروش هوشمند نان، سهمیه آرد برخی نانوایان را به‌شدت کاهش داد که این امر منجر به اعتراض برخی نانوایان شده است که پاسخگوی نیاز روزانه آنها نیست.
به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، هیچ اطلاعیه یا ابلاغیه ای درباره محدودیت فروش بیشتر از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی دریافت نشده است.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: امروز ۴۰ تا ۴۵ درصد مرغ گرم توزیع و این مرغ با قیمت ۷۶ هزار تومان در مراکز عمده عرضه شده است.
مخرب‌ترین اشتغال در کشور ما، اشتغال در بخش کشاورزی است که متاسفانه نه تنها در این چند دهه به آن توجهی نشده، بلکه برعکس بخشی از تلاش دولت‌ها و مجالس گوناگون، صرف افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال در ایران بوده و هنوز هم هست.
این مدل رشد که به مدل رشد نمایی نیز معروف است، اولین بار توسط «رابرت مالتوز» اقتصاددان انگلیسی در قرن هجدهم بیان شد و نه‌ تنها توضیح‌‌‌دهنده‌‌ رشد جمعیت و تولید غذا در جوامع بشری بود، بلکه رشد جمعیت در جوامع حیوانی و کلونی‌‌‌های حشرات را نیز توضیح می‌‌‌داد.