بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

جوابیه بیمه رازی در خصوص خبر منتشره پیرامون زیان انباشته؛

تولید حق بیمه ۲۲ هزار میلیاردی بیمه رازی در سال ۱۴۰۰

مدیر مالی و سرمایه گذاری بیمه رازی در پی انتشار خبری در خصوص زیان انباشته ۲۴۵ میلیاردی بیمه رازی گفت: زیان انباشته بیمه رازی مربوط به سنوات و سال‌های گذشته بوده و این شرکت با مدیریت دکتر جباری توانست در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲ هزارمیلیارد حق بیمه تولید کند که زیان انباشته مطرح شده نسبت به حق بیمه تولیدی بسیار ناچیز است.
مدیرعامل اسبق بانک صادرات گفت: اگر بخواهیم وثیقه را ملاک قرار دهیم بانک ها اضافه برداشت بیشتری خواهند داشت چرا که در هر حال وقتی اقتصاد تورمی است نیاز به نقدینگی خود به خود افزایش پیدا می کند.
بانک مرکزی در بخشنامه ای، دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» برای خانواده های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند را به بانک های عامل ابلاغ کرد.
شرکت بیمه ملت توانست با اخذ مجوز قبولی اتکایی در هجدهمین سال متوالی خود همچنان به عنوان با سابقه ترین، پیشرفته‌ترین و تخصصی‌ترین شرکت بیمه خصوصی در عرصه قبولی اتکایی شناخته شود.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۵ ارز از جمله پوند و یورو افزایش و نرخ ۱۲ ارز کاهش یافت، همچنین نرخ ۹ ارز ثابت ماند.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: در سال گذشته توانستیم با پرداخت بیش از 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات، رشد 105 درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته را در تسهیلات دهی رقم بزنیم.
شرکت بیمه پاسارگاد به منظور تکریم ارباب رجوع و به مناسبت ارج نهادن به مقام والای معلمان عزیز از اول تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نسبت به اجرای طرح تخفیف “بزرگداشت روز معلم” برای عموم هموطنان گرامی اقدام نموده است.
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: از بهترین اتفاقات حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی است. اینکه بالاترین مقام کشور چنین نگاه موشکافانه و دقیقی به این حوزه داشته‌اند، اتفاق بزرگی است و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه سرمایه گذاری تامین آتیه تدبیر سبز، بعدازظهر روز سه شنبه ۳۰فروردین ماه۱۴۰۱، با حضور سرپرست ، عضو هیأت مدیره ، عضو هیأت عامل و تعدادی از مدیران عالی بانک کشاورزی و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه صندوق رفاه و تامین آتیه، در سالن جلسات شرکت خدمات پشتیبانی مهر۷۸ برگزار شد.
عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب، بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات و مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب بانک صنعت و معدن در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن دیدار با کارکنان این مدیریت استانی از دو طرح تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن بازدید نمودند.
در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه آسیا با رییس کل بیمه مرکزی، از کسب جایگاه شایسته بیمه آسیا در شاخص های رسیدگی دقیق و سریع به خسارت ها و شکایات بیمه ای تقدیر و تشکر به عمل آمد.