سخنگو و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان:

روند مراجعات مردمی در حوزه شهرسازی مناطق پانزده‌گانه شهر بررسی شد

سخنگو و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: : در صدوچهل‌وسومین جلسه شورای معاونان شهرداری اصفهان روند مراجعات مردمی در حوزه شهرسازی مناطق پانزده‌گانه شهر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
تصویر روند مراجعات مردمی در حوزه شهرسازی مناطق پانزده‌گانه شهر بررسی شد

به گزارش سایت خبری پُرسون، از اصفهان؛ علی معرک‌نژاد با بیان اینکه در صدوچهل‌وسومین جلسه شورای معاونان شهرداری اصفهان علاوه بر بررسی و پیگیری مصوبات قبلی به دستور جلسات اجرایی و عملیاتی نیز پرداخته شد، اظهارکرد: مهم‌ترین موضوع جلسه این هفته بررسی و تحلیل کیفی و کمی مراجعات مردمی مرتبط با مباحث شهرسازی در مناطق پانزده‌گانه و فرایند دریافت پروانه ساختمانی بود که به‌عنوان یکی از خدمات ویژه شهرداری در برخی از مواقع مورد نقد شهروندان به‌ویژه از نظر زمان‌بندی، شفافیت و پاسخ‌گویی قرار گرفته است.

وی افزود: در این جلسه موارد مرتبط با نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع در واحدهای شهرسازی، کاهش زمان مراجعات، الکترونیکی کردن خدمات و ارتقای شفافیت، به‌طور خاص و مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد که این موضوع هفته آینده دوباره در دستور کار قرار گیرد و در این فاصله بحث‌های کارشناسی دقیق‌تری انجام شود و تصمیمات نهایی در جلسه آتی اتخاذ شود.

سخنگو و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دوره جاری مدیریت شهری الکترونیکی کردن خدمات و شفافیت در دستور کار ویژه قرار گرفته است، ادامه داد: از جمله ثمرات حاصل شده می‌توان به صدور فاکتور برای دریافت کنندگان پروانه ساختمانی و غیرحضوری نمودن درخواست‌ها اشاره کرد که تأثیر زیادی در شفافیت داشته است، با این حال فرایند گرفتن پروانه و مراجعه به شهرداری همچنان با پیچیدگی‌ها، ملاحظات و ضوابط خاص خود همراه است که بخش عمده‌ای از آن به خود فرایند شهرسازی بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه، پیگیری مصوبات قبلی در دستور کار قرار گرفت؛ بهره‌برداری از خدمات نوین الکترونیکی شهرداری اصفهان در قالب بسته پرواز اصفهان (بهره‌برداری بیش از ۶۰ پروژه کلان شهرداری در سال ۱۴۰۴)، که حاصل تلاش‌های همکاران در «سازمان فاوا» است و به‌تدریج به ثمر می‌نشیند مطرح شد؛ مباحث حکمروایی هوشمند و استفاده از مدیریت داده و اطلاعات در مدیریت شهری و اقدامات انجام‌شده در زمینه الکترونیکی کردن و غیرحضوری کردن خدمات از جمله اقدامات ارزنده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان است که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در ادامه، مصوبات قبلی حوزه‌های برنامه‌ریزی، خدمات شهری و مالی-اقتصادی نیز مورد بررسی و پیگیری مجدد قرار گرفت.

منبع: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،

967034

سازمان آگهی های پرسون