به گزارش سایت خبری پُرسون،مجتبی یوسفی اظهار کرد: یکی از اقشاری که همیشه و در شرایط مختلف کشور چه در ایام جنگ یا در روزهایی که برخیها میخواستند خلل در حمل و نقل کشور ایجاد کنند، کمک کردند تا در حوزه نقل و انتقال بار و مسافر خللی ایجاد نشود، رانندگان حوزه حمل و نقل بودهاند اما با توجه به افزایش هزینهها در حوزه تعمیرات و قطعات کامیونها و گرانی کامیونها، بحثهای مرتبط با سوخت و بیمه دغدغههای بهحقی داشتند و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند.
وی افزود: در مجلس یازدهم و دوازدهم، رسیدگی به گلههای بهحق این قشر در زمینه اصلاح قوانین بیمه و کمک به توسعه بیمه پایه و بیمه تکمیلی و همچنین در لایحه مدیریت سوخت و حمل و نقل در کمیسیون مربوطه در حال رسیدگی است و باید این موارد در صحن علنی بررسی و تصویب شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گلههای بهحق رانندگان، در خصوص اصلاح جدول محاسبه اختصاص سوخت یا همان تن کیلومتر بود. با توجه به فرسودگی ناوگان و میزان سوخت مصرفی کامیون در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، بسیاری از رانندگان و کامیونداران گله داشتند و این موضوع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مقرر شد وزارتهای صمت و راه و شهرسازی در سریعترین زمان ممکن این جدول را به عدالت و بر اساس واقعیت زمان تردد و... اصلاح کنند.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت نیز اجرا نشده است، ادامه داد: اختصاص سوخت به کسانی که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر فعالیت میکنند، باید بر اساس واقعیت و کارکردشان باشد که شرکت پخش فراوردههای نفتی مکلف شده است، سهمیه را به صورت کامل اختصاص دهد.
یوسفی بیان کرد: همچنین سامانه یا دفتری در استانها با هماهنگی کامیونداران و رانندگان ایجاد شود تا اگر در زمینه اختصاص سوخت حقی از رانندهای تضعیف شد، جبران شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تناسب افزایش نرخ کرایه با تورم و میزان هزینه تعمیرات کامیونها گفت: در بحث نرخ کرایه نیز مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با همکاری کانون رانندگان حمل و نقل کشور و کانون سراسری انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، نرخ واقعی و دستمزد رانندگان و مالکین خودروهای حمل و نقل را بر اساس تورم و... تعیین کند.
وی افزود: گله رانندگان در بحث خدمات نامطلوب بیمه تکمیلی نیز مورد توجه قرار میگیرد و بیمه پایه هم توسعه پیدا میکند و سهم راننده بر اساس نوع درآمد خواهد بود. همچنین درخواست رانندگان برای اعمال سخت و زیانآور بودن شغل آنها باید توسط بیمهها بررسی شود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نوسازی این خودروها با خودروهای جدید دارای قابلیت مصرف سوختهای تجدیدپذیر و تامین بخشی از این هزینهها به صورت یارانهای با وام با بهره پایین گفت: این اقدامات در راستای توجه به معیشت رانندگان شریف پیگیری شده است.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین سامانه حوزه بار باید برخط شود و بر اساس عدالت بار را بین رانندگان کل کشور توزیع کند تا شفافیت هم وجود داشته باشد.
یوسفی ادامه داد: یکی از گلایههای رانندگان در مورد سامانه "پاک" در خصوص توزیع بار بین رانندگان و عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت هزینه رانندگان توسط صاحب کالا است. باید اتصالی بین صاحب کالا، راننده و شرکت حمل و نقل برقرار شود و به گونهای اصلاح شود که برخط باشد و بار به عدالت بین رانندگان توزیع شود و هم صاحب کالا پول را در این سامانه واریز کند تا بلافاصله بعد از رسیدن بار به مقصد و در کمتر از ۴۸ ساعت این پول از حساب صاحب کالا به حساب راننده واریز شود.
منبع: ایسنا