به گزارش سایت خبری پُرسون، احمد قیومی در تشریح برگزاری سومین نشست شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران، که با حضور لطفالله فروزنده معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا پیش از ورود ناوگان جدید برای خطوط بیآرتی، زیرسازی و بهسازی مسیر این خطوط توسط شهرداریهای مناطق ۲۲گانه در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس قرارداد شهرداری تهران با دو تولیدکننده داخلی، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین برای خطوط بیآرتی باید در سال جاری تحویل داده شود؛ به این ترتیب شاهد نوسازی در خطوط تندرو شهر تهران خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، در زمان تست تراموای خط ۱ تندرو، عملیات زیرسازی و بهسازی انجام شد و تا پیش از ورود ناوگان جدید به سایر خطوط تندرو (BRT)، زیرسازی و بهسازی آنها نیز در دستور کار شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران قرار خواهد گرفت. این اقدام با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.
قیومی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اختصاص زمین برای احداث توقفگاههای جدید اتوبوسرانی تهران و ایستگاههای شارژ اتوبوسهای برقی تأکید کرد و افزود: در نشست شهرداران مناطق تأکید شد که شهرداریهای مناطق ۲۲گانه تهران با مکانیابی مناسب، زمین لازم برای احداث توقفگاههای جدید و ایستگاههای شارژ اتوبوسهای برقی را اختصاص دهند.
منبع: شرکت واحد اتوبوسرانی