راه‌اندازی سامانه «حامی» دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه «حامی»، گفت: بیش از یک میلیون و پانصد هزار ذی‌نفع شامل دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه و نزدیک به ۴۰۰۰ حامی و ۴۵۰۰۰ جایگاه سمت اداری در یک شبکه منسجم، مشاهده‌پذیر و جامع به هم متصل شده‌اند.
تصویر راه‌اندازی سامانه «حامی» دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش سایت خبری پُرسون، حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص طرح جدید پیشخوان درخواست‌های دانشجویی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دانشگاه، تسهیل و تسریع فرآیند رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان بوده است. با همین هدف، با تاکیدات ریاست دانشگاه و همکاری کلیه ارکان مدیریتی در سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی، طرح پیشخوان درخواست‌های دانشجویی به صورت ایمیل پایه آغاز به کار کرده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این طرح، درخواست‌های دانشجویان هر رشته در واحد دانشگاهی مربوطه، به فردی به عنوان «حامی» منتقل می‌شود. این حامی وظیفه دارد تا دانشجو را راهنمایی کرده و درخواست او را بازآرایی کند. همچنین، پیگیری درخواست دانشجو تا حصول نتیجه در نظام اداری دانشگاه، از طریق ایمیل دانشگاهی با دامنهIau.ir، بر عهده حامی است؛ به عبارتی دیگر، «حامی»، نقش رابط بین دانشجو و بخش های اداری دانشگاه را ایفا می‌کند.

وی افزود: برای اجرای این طرح، بیش از یک میلیون و پانصد هزار ذی‌نفع شامل دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه، قریب به ۴۰۰۰ حامی و ۴۵۰۰۰ جایگاه سمت اداری در یک شبکه منسجم، مشاهده‌پذیر و جامع به هم متصل شده‌اند. این شبکه امکان تبادل ایمیل‌ها و پیگیری درخواست‌های دانشجویی، امکان شناسایی و مهندسی فرآیندهای در حال انجام در دانشگاه را فراهم می کند.

حسن‌پور با بیان اینکه این سامانه به سامانه‌های دیگر دانشگاه هم متصل است، اظهار کرد: این سامانه به سامانه مکاتبات اداری دانشگاه متصل است و یک بستر یکپارچه مکاتبات را برای تمامی ذی‌نفعان دانشگاه فراهم می‌کند. با اجرای این طرح، برای اولین بار، تمامی ذی‌نفعان دانشگاه، از دانشجو گرفته تا استاد و کارمند، دارای کارتابل اداری اختصاصی می‌شوند و از این طریق می‌توانند درخواست‌های خود را ارسال کرده و به درخواست‌های دیگران پاسخ دهند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان با بیان اینکه طرح «حامی یا پیشخوان درخواست دانشجویی»، یک اتوماسیون مکاتبات در حوزه اداری به نظر می‌آید؛ اما کارکرد آن فراتر از یک اتوماسیون است، اظهار کرد: طرح حامی در نگاه عمیق‌تر، روانی‌سازی فرآیند پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های دانشجویان در دانشگاه است و این طرح در واقع تأکیدی از سوی دانشگاه بر اصالت و محوریت نقش دانشجو در خدماتی است که دانشگاه ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

851877

سازمان آگهی های پرسون