به گزارش سایت خبری پُرسون، کیانوش کیامرز در این بارها اظهار داشت: اتفاق خوبی که در حوزه حفاری شاهد آن بودیم وجود دو دستگاه مکانیزه حفاری درمشهد است که با استفاده از آنها کل حفاری تونلهای مترو تا پایان سال 1404 تمام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با اتمام تونلها هزینههای سنگین حفاری تونل از دوش دورههای بعد برداشته خواهد شد و بعدیها تنها باید ایستگاه احداث کنند که این موضوع سرعت ساخت مترو و بهرهبرداری را افزایش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اضافه کرد: اکنون یک دستگاه حفار در محدوده چهارراه آیت الله عبادی در حال حفاری تونل خط چهار به طرف میدان شهدا و دستگاه حفار دوم نیز در محدوده میدان امام علی(ع) مشغول حفاری باقیمانده تونل خط سه به طرف قاسمآباد است و احتمالاً تا یک-دو هفته آینده وارد قاسمآباد شود.
کیامرز در خصوص معماری ایستگاهها اظهار کرد: ما با توجه به بودجهای که در اختیار داشتهایم سعی کردهایم تا معماری ایستگاهها را اجرا کنیم، اکنون شاید معماری ایستگاهها مدرن نباشد اما دارای فضا آرامش بخشی هستند.
وی، تصریح کرد: دلیل اینکه معماری ایستگاههای مترو مشهد، شاید خیلی برای برخی زیبایی خاصی نداشته و مانند سوئد و روسیه و یا برخی شهرهای دنیا جذاب نیست این است که هنوز پایه حملونقل ما کامل نشده است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بابیان اینکه بهعنوانمثال متروی روسیه حدود 150 سال است که فعال بوده و مسافر گیری میکند خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند همین روسیه ابتدا پایه حملونقل کامل شده و در سالهای بعد به مرور به معماری و زیباسازی ایستگاهها پرداختهشده است.
کیامرز ادامه داد: در مجموع هدف اولیه ما در ساخت مترو این است که ابتدا امکان حملونقل را با معماری ساده اولیه برای مردم فراهم کنیم هرچند که احداث هر ایستگاه با همان معماری ساده اکنون بیش از 500 میلیارد تومان هزینه در بردارد.
وی افزود: اکنون نیز اولویت مدیریت شهری بهره برداری از فاز اول خط سه به طول 6 کیلومتر حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) است که در این میان کارگاه های ساخت ایستگاه های میدان شهدا، باب الجواد(ع) و پایانه مسافربری امام رضا(ع) به صورت سه شیفت فعال هستند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد