حسن تفتیان:

فدراسیون درباره مربی جاماییکایی‌ام تصمیم بگیرد

رکورددار دوی سرعت ایران درباره ادامه همکاری‌اش با مربی جاماییکایی‌ گفت: اولین مسابقه هدف من قهرمانی داخل سالن جهان است. امیدوارم با توجه به درخواستی که داده‌ام فدراسیون برای مربی و اردوهای پیش‌رویم تعیین تکلیف کند.

تصویر فدراسیون درباره مربی جاماییکایی‌ام تصمیم بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، رکورددار دوی سرعت ایران درباره ادامه همکاری‌اش با مربی جاماییکایی‌ گفت: اولین مسابقه هدف من قهرمانی داخل سالن جهان است. امیدوارم با توجه به درخواستی که داده‌ام فدراسیون برای مربی و اردوهای پیش‌رویم تعیین تکلیف کند.

حسن تفتیان، رکورددار دوی سرعت ایران، درباره شرایط تمرینی‌اش در این اردو بیان کرد: خوشحالم که در اولین اردوی فصل کنار دیگر اعضای تیم ملی حضور دارم. همیشه پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخارم بوده و خوشحالم که به این اردو دعوت شده‌ام. با انگیزه و آمادگی کافی تمریناتم را برای مسابقات پیش رو انجام می‌دهم.

او ادامه داد: اولین اردو جنبه تمرینات عمومی را دارد. امیدوارم با توجه به نزدیکی فصل مسابقات بتوانیم اردوهای متمرکزتر، باکیفیت بهتر و متناسب با رویکرد رشته‌ای بچه‌ها داشته باشیم چون همانطور که می‌دانید دوومیدانی ۲۴ ماده است و گستردگی رشته‌ها کار را از نظر مدیریت و رسیدگی سخت می‌کند.

تفتیان با بیان اینکه دوومیدانی امکانات و ظرفیت‌های متفاوتی دارد و باید به سمتی رفت که از همه ظرفیت‌های دوومیدانی استفاده کنند، تاکید کرد: وزیر ورزش گفت باید تمرکز را روی ورزش‌های پرمدال بگذاریم اما با وضع موجود و گستردگی رشته‌ها کار برای دوومیدانی سخت است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید نگاه ویژه‌تری به دوومیدانی داشته باشند.

او ادامه داد: ساختار بودجه‌ای ما بر اساس کسب مدال است و اگر این ساختار را حفظ کنیم یک کار سنتی را انجام داده‌ایم که مدال‌هایمان را در کشتی و تکواندو می‌گیریم اما ظرفیت این رشته‌ها هم محدود است. در المپیک نهایت شش ورزشکار فرنگی و شش آزادکار می‌توانیم داشته باشیم؛ در حالی که می‌توانیم بیشتر از ۱۰۰ دوومیدانی‌کار در المپیک داشته باشیم که اکثرشان مدعی باشند. باید بدانند این یک پروسه زمان‌بر است اما باید با توجه به توزیع مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک در ساختار بودجه‌ای تغییر داشته باشیم. اگر این نگاه و رویکرد را عوض کنیم شک نکنید ظرفیت دوومیدانی خیلی بیشتر از این است.

تفتیان گفت: آقای حدادی خودش از جنس و بطن این خانواده است و تا یک فصل گذشته کنار این ملی‌پوشان تمرین می‌کرد و مسابقه می‌داد. بنابراین کاملا با فضا، ساختار و راه موفقیت در این رشته آشناست اما باید به او کمک شود. ما از نظر اقتصادی و زیرساخت‌ها در دوومیدانی خیلی عقب هستیم. امیدوارم حمایت‌ها انجام شود و شاهد روزی باشیم همانطور که آقای حدادی قول دادند بتوانیم ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی بگیریم. هر چند معتقدم این بچه‌ها پتانسیل این را دارند که روزی ۱۰ مدال در المپیک بگیرند.

تفتیان در پاسخ به این سوال که قصد ادامه همکاری با مربی جاماییکایی و برگزاری اردوی خارجی را دارد یا به اردوهای داخلی اکتفا می‌کند، گفت: این اولین اردو است که شرکت کردم و بیشتر جنبه آماده‌سازی عمومی داشت. امیدوارم فدراسیون با توجه به برنامه بچه‌ها، سطح رکوردها و اولویتی که برای کسب مدال دارد نگاه ویژه‌تری در اردوی بعد داشته باشد. به واسطه اینکه اولین مسابقه هدف من قهرمانی داخل سالن جهان است، امیدوارم با توجه به درخواستی که داده‌ام فدراسیون برای مربی و اردوهای پیش‌ رویم تعیین تکلیف کنند.

منبع: مهر

791244

سازمان آگهی های پرسون