بازی با این استقلال خطرناک است

مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت، انتقادها از تیم ملی فوتبال به دلیل حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت این تیم است.
تصویر بازی با این استقلال خطرناک است

به گزارش سایت خبری پرسون، شجاع خلیل‌زاده درباره مصدومیتش در دیدار با آلومینیوم اراک در هفته نهم لیگ برتر، وضعیت تراکتور تبریز برای دیدار با استقلال، تیم ملی و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

ظاهراً در جریان بازی با آلومینیوم اراک دچار مصدومیت شدی.

از بازی با روشن تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا درد کشاله‌ام بیشتر شد. این درد چندین بازی همراه من بوده است و با این شرایط برای تراکتور بازی می‌کردم. در بازی روز گذشته واقعاً درد اذیتم کرد.

به بازی با استقلال می‌رسی؟

از پایم MRI گرفتم. هنوز چیزی مشخص نیست، ولی سعی می‌کنم با تلاش کادر پزشکی به بازی با استقلال برسم. پس از بازی با استقلال باید یک هفته استراحت کنم.

تراکتور هر زمان در ورزشگاه شهدای شهر قدس بازی کرده است، هوادارانش استقبال خوبی داشته‌اند. چقدر امیدوار هستید برابر استقلالی که روزهای بحرانی را سپری می‌کند برنده شوید و به بالای جدول برسید؟

در ابتدا باید بگویم بازی با این استقلال خطرناک است و باید با تمرکز بیشتری بازی کنیم. ورزشگاه شهر قدس که خانه ماست، چون بیشترین هوادار را در این ورزشگاه داشته‌ایم. امیدوارم هواداران تراکتور مثل همیشه حمایت کنند و بتوانیم با بازی خوب جواب حمایت آنها را بدهیم.

اما شکست‌هایی را تجربه کردید که باعث عقب افتادن تراکتور شد ...

اگر به خاطر داشته باشید در دو باخت قبلی که شکست خوردیم 10 نفره شدیم. دیدارهایی را واگذار کردیم که نباید می‌باختیم. تیم ما خوب است و باید با حفظ تمرکز و کسب نتیجه‌های لازم این جایگاه را حفظ کنیم و در رقابت با تیم‌های صدر جدول قرار بگیریم.

به تیم ملی برسیم، فکر می‌کنی چرا از تیم ملی و نمایش آن انتقاد می‌شود؟

فقط به خاطر سرمربی ایرانی. نمی‌دانم با امیر قلعه‌نویی خصومت دارند یا هر چیزی، اما متوجه یکسری انتقادها نمی‌شوم. از سال 2012، زمان کارلوس کی‌روش تا الان در تیم ملی بودم و باید بگویم این انتقادها بی‌سابقه بوده است. به اعتقاد من، انتقادها از تیم ملی به یکسری اتفاقات جام جهانی 2022 برمی‌گردد. متأسفانه همه چیز سر فوتبالیست‌ها خراب می‌شود و دیواری کوتاه‌تر از فوتبالیست نیست.

یکی از انتقادها به جایی بازمی‌گردد که خودت در آن پُست بازی می‌کنی، یعنی دفاع.

دفاع تیم ملی چه مشکلی داشته است؟ گذاشتن 11 بازیکن به‌صورت اتوبوسی کار راحتی است! وقتی در خط جلو نفراتی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون را داریم مشخص است که شیوه تیم ملی هجومی خواهد بود. این طبیعت فوتبال است. آیا کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خوب دفاع می‌کنند؟ اگر همه دفاع کنند که کاری ندارد. وقتی تیمی نفرات هجومی زیادی دارد و تفکر سرمربی نیز هجومی است، طبیعی است که برخی مواقع در دفاعش «باگ» باشد. ما در چهار بازی انتخابی جام جهانی 2026 فقط یک گل برابر قطر دریافت کردیم که آنهم روی یک اتفاق بود.

انتقاد بعدی از میانگین سنی تیم ملی است که اعتقاد دارند سن تیم ملی بالاست.

تیم ملی برای مملکت‌مان است و همه باید حمایت کنند. اگر بحث جوانگرایی مطرح می‌شود فوتبال ما باید دو بازیکن جوان بدهد تا در تیم ملی جوانگرایی صورت بگیرد. آینده تیم ملی با فوتبالیست‌هایی که اضافه خواهند شد، درخشان می‌شود. روز اولی که بازیکنان جوان به تیم ملی آمدند شرایط‌شان خوب نبود، اما در اردوی قبلی شوکه شدم، چون خیلی خوب تمرین و به آینده امیدوارمان کردند.

در چند سال اخیر روند با ثباتی در تراکتور تبریز و تیم ملی سپری کردی. با توجه به سن و سالی که داری کمتر بازیکنی شاید در این سن مهره ثابت تیم ملی و باشگاهی باشد.

از 13، 14 سال گذشته سعی کردم روند فوتبالی‌ام را حفظ کرده و کمترین نواسان داشته باشم. دوباره می‌گویم سن یک عدد است. مهمترین چیز برای فوتبالیست تمرین خوب و تغذیه مناسب است. مثل گذشته نیست که بازیکن بالای 28 سال نتواند بازی کند. آن زمان امکانات نبود، اما الان هست و باید به نحو احسن استفاده کنیم تا مهره مثمرثمری باشیم.

منبع: تسنیم

791228

سازمان آگهی های پرسون