شکارچیان ۲ قلاده خرس را کشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از کشته‌شدن دو قلاده خرس در جنگل آمل موضوع در دست بررسی است.

تصویر شکارچیان ۲ قلاده خرس را کشتند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به بررسی کشته‌شدن دو قلاده خرس، یک خرس ماده به‌همراه توله‌اش، در جنگل‌های دهستان چلاو بخش امامزاده عبدالله سلام الله علیه آمل اظهار داشت: لاشه یک قلاده خرس ماده به‌همراه توله‌اش در منطقه جنگلی دهستان چلاو در جنگل بلیران توسط دوستداران محیط زیست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب‌های متفاوتی داشته است.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه لاشه خرس مادر و توله در فاصله دومتری از یکدیگر با اصابت گلوله شکارچیان قرار داشت، اضافه کرد: مکانی که فعال محیط زیست در فیلم پخش و منتشر کرده عمق جنگل بوده است و تیم یگان حفاظت اداره محیط زیست آمل از صبح امروز یکشنبه در محل مورد نظر حاضر است.

رئیس حفاظت محیط زیست آمل خاطرنشان کرد: گمانه‌زنی‌های متفاوتی برای تلف شدن خرس مادر و توله‌اش وجود دارد و انگیزه و قصد شکارچی یا شکارچیان در اقدام به کشتن دو قلاده خرس هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست اما بازدیدهای میدانی تیم یگان حفاظت محیط زیست آمل در حال انجام است و پیگیری و تحقیقات انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهمترین وظایف یگان حفاظت محیط زیست شهرستان است که نیاز است با مشارکت بیشتر مردم بتوانیم از محیط زیست پشتیبانی کنیم.

دعاگو تأکید کرد: عاملان شکار خرس مادر و توله‌اش پس از شناسایی با هماهنگی مقام قضایی اعمال قانون خواهند شد.

منبع: ایسنا

789925

سازمان آگهی های پرسون