بالن‌های زباله کره شمالی در آسمان کره جنوبی

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی شنبه اعلام کرد که کره شمالی بالن‌های حاوی زباله را بار دیگر به سوی کره جنوبی فرستاده است.

تصویر بالن‌های زباله کره شمالی در آسمان کره جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، ارتش کره جنوبی گفت که این بالن‌ها احتمالا راهی استان‌های گیه‌اونگی و گانگوون شده‌اند.

پیونگ یانگ در واکنش به انتشار اعلامیه‌هایی که فعالان کره جنوبی به سمت کره شمالی فرستاده‌اند، از اواخر ماه می تاکنون بیش از پنج هزار بالن حاوی زباله را به مناطق مختلف در کره جنوبی فرستاده است.

ارتش کره جنوبی هشدار داده است، در صورتی که کره شمالی از «خطوط عبور کرده» و به با فرستادن بالن‌های زباله به مردم آسیب جدی وارد کند، اقدامات نظامی «شدیدی» اتخاذ خواهد کرد.

کره جنوبی در واکنش به بالن‌های کره شمالی تبلیغات علیه پیونگ یانگ را که از طریق بلندگوهای نصب شده در مرز دو کشور منتشر می‌کند، افزایش داده است.

در همین حال، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن که به تازگی برای همکاری سه جانبه علیه «اقدامات تحریک‌آمیز» کره شمالی توافق کردند، شنبه بار دیگر با برگزاری یک نشست خواهان تقویت اقدام‌های مشترک برای افزایش دسترسی به «اطلاعات مستقل» درباره پیونگ یانگ شدند.

این نشست درحالی برگزار شد که هفته گذشته نیز دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا با محکوم کردن «تشدید عمدی تنش‌ها» از سوی کره شمالی در شبه جزیره کره، متعهد شدند که هماهنگی سه جانبه خود را در پاسخ به تحریکات پیونگ یانگ افزایش دهند.

خبرگزاری یونهاپ ۲۸ ماه مه برابر با هشتم خرداد سال جاری به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد : کره شمالی ۳۱۰ بالن زباله حاوی کاغذ باطله، پلاستیک و مواد سمی به سمت این کشور فرستاد.

منبع: ایرنا

789807

سازمان آگهی های پرسون