در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم

«اگر ما در ۱۰ سال گذشته در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم، به همن دلیل در ۱۰ سال آینده هم موفق نخواهیم بود. کار عبث هم به معنای کاری بی‌نتیجه است. اگر می‌بینیم یک کار بی‌نتیجه بود خب بدین معناست که آن کار عبث است.»
تصویر در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش «هفت، بیست و چهار»، در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ گفت: اگر ما در ۱۰ سال گذشته در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم، به همن دلیل در ۱۰ سال آینده هم موفق نخواهیم بود. کار عبث هم به معنای کاری بی‌نتیجه است. اگر می‌بینیم یک کار بی‌نتیجه بود خب بدین معناست که آن کار عبث است.

فیلترینگ مدت‌هاست فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال را تحت فشار گذاشته است. بسیاری از کسب‌وکار‌ها به خاطر فیلترینگ به مشکلات مختلفی برخورده‌اند. از طرف دیگر به دور از مشکلاتی که در داخل کشور بازیگران خرد و کلان این عرصه را درگیر کرده، تحریم‌ها هم وجود دارند که ارتباط ذی‌ربطان با جهان را محدود می‌کنند.

این محدودیت‌ها در حوزه‌های بسیاری به ضرر کسب‌وکار‌های ایرانی تمام شده است. به عنوان مثال فعالان حوزه بازی‌سازی از این محدودیت‌ها رنج بسیار می‌برند. به حدی که کارشناسان مختلفی عقیده دارند صنعت بازی‌سازی در ایران رو به مرگ است. فعالان این عرصه توان رقابت با بازار جهانی را ندارند و مورد دیگر فرار نیروی انسانی متخصص است که روند پیشرفت را کند می‌کند؛ به عبارت دیگر اکوسیستم در نبود ارتباط مناسب با جهان خارج، به معضلات جدی برخواهد خورد. شاید این تعبیر بیجا نباشد، اما محدودیت‌ها نفس اکوسیستم را گرفته و تنگ کرده است؛ و البته که این یک هشدار جدی است.

محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش «هفت، بیست و چهار» در واکنش به پرسش خبرنگار تجارت‌نیوز درباره فیلترینگ گفت: «من فیلترینگ را یک عامل موثر و تاثیرگذار بر تجارت الکترونیک نمی‌بینم. به عبارت دیگر اصلاً ربطی ندارد. فیلترینگ به مقوله فرهنگی برمی‌گردد. محدودیت‌های موجود در تعاملات تجاری ناشی از تحریم‌ها و این بحث‌ها که بر ما حاکم است، اتفاقاً یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تحریم‌شکن می‌تواند همین تجارت الکترونیک باشد. یعنی ما اگر دنبال ارتباط موثر و کارآمد برای خنثی کردن تحریم‌ها هستیم، مدیران ارشد کشور حتماً باید به این حوزه بهایی ویژه دهند.»

مفتح افزود: «یک سوال می‌توان در مورد فیلترینگ پرسید. چه کسی هست که در این چندساله اعتقاد داشته باشد فیلترینگ موفق بوده؟ کسی هست که اعتقاد داشته باشد فیلترینگ موفق بوده است؟ اگر ما در ۱۰ سال گذشته در مورد فیلترینگ به هر دلیلی موفق نبوده‌ایم، به همن دلیل در ۱۰ سال آینده هم موفق نخواهیم بود. کار عبث هم به معنای کاری بی‌نتیجه است. اگر می‌بینیم یک کار بی‌نتیجه بود خب بدین معناست که آن کار عبث است.»

منبع: تجارت نیوز

789468

سازمان آگهی های پرسون