درخواست حزب صدر اعظم آلمان برای احضار سفیر رژیم غاصب صهیونیستی

رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان (حزب صدر اعظم) با توجه به حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان احضار سفیر رژیم صهیونیستی را از وزارت خارجه درخواست کرد.
تصویر درخواست حزب صدر اعظم آلمان برای احضار سفیر رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان اخیراً از حملات مکرر اسرائیل به پست های خود خبر داده است که این اقدام رژیم صهیونیستی همراه با دیگر جنایات این رژیم اشغالگر خشم در سراسر جهان را برانگیخته است. کلاه آبی های آلمانی نیز در آنجا مستقر هستند.

رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان این اقدام اسرائیل را غیر قابل قبول ارزیابی کرده است.

به این ترتیب پس از حملات مکرر به مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، لحن دولت فدرال آلمان در قبال اسرائیل شدیدتر می شود. در همین راستا "رولف موتزینیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات از وزارت خارجه آلمان خواست سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کند.

قبل از جلسه گروه پارلمانی، موتزینیچ گفت که این اتفاقی است که او نمی توانست تصورش را بکند. وی افزود: من از دولت فدرال آلمان انتظار دارم موضع ما را به سفیر اسرائیل اطلاع دهد.

البته این درخواست رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرات به مذاق سیاستمداران افراطی در آلمان که به صورت یکجانبه از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند خوش نیامد.

واکنش هایی به این درخواست فراکسیون حزب سوسیال دموکرات بلافاصله پس از آن صورت گرفت. "توماس ارندل"، سیاستمدار خارجی حزب سوسیال مسیحی موتزنیچ را متهم کرد که قطب‌نمایش را کاملاً از دست داده است. وی در موضعی دوگانه اعلام کرد: شما سفیران را از کشورهای سرکش احضار می کنید، نه از دوستان نزدیک. او توضیح داد: یک بار دیگر، ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی می‌خواهد از تئاتر ناشایست استفاده کند تا توجه خود را از شکست خود در حمایت آلمان از اسرائیل منحرف کند.

نیروهای کلاه آبی سازمان ملل از سال 1978 در لبنان مستقر شده است و وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس پس از جنگ لبنان در سال 2006 را بر عهده دارند. ماموریت صلح در لبنان یکی از قدیمی ترین ماموریت های صلحبانی سازمان ملل است. بیش از 10000 سرباز در این عملیات درگیر هستند. آنها مسلح هستند، اما اساسا فقط مجاز به استفاده از سلاح های خود برای دفاع از خود هستند.

حدود 40 سرباز آلمانی نیز در این عملیات در لبنان مستقر هستند. موتزینیچ گفت: این مسئله غیرقابل قبول است که این گروه یونیفل، که شامل سربازان آلمانی نیز می شود، در معرض خطر باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار خروج فوری ماموریت سازمان ملل از منطقه جنگی در جنوب لبنان شده است. نتانیاهو در این باره گفت: زمان خروج یونیفل از پایگاه‌های حزب‌الله و مناطق جنگی فرا رسیده است. وی در موضع گیری وقیحانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را متهم کرد که سربازان را "گروگان حزب‌الله" قرار داده است.

سخنگوی سازمان ملل در نیویورک اما هشدار داد: حمله به نیروهای حافظ صلح ناقض قوانین بین‌المللی، از جمله قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. آنها می توانند جنایت جنگی باشند.

منبع: تسنیم

789302

سازمان آگهی های پرسون