تجمع دانشجویان در اعتراض به شهریه نجومی

شماری از پذیرفته‌شدگان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه نسبت به افزایش سه‌برابری شهریه‌ها بدون اطلاع‌رسانی قبلی به داوطلبان کنکور، تجمع کرده و لغو افزایش شهریه را خواستار شدند.

تصویر تجمع دانشجویان در اعتراض به شهریه نجومی

به گزارش سایت خبری پرسون، این داوطلبان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که شمار آنها به کمتر از ١٠٠ نفر می‌رسد امروز (سه‌شنبه) مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد حضور یافتند و علت تجمع خود را کاملا صنفی و در اعتراض به افزایش چند برابری شهریه بدون اطلاع قبلی و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام کردند.

طبق بخشنامه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۳، دکتر «محسن نفر» معاون علوم پزشکی این دانشگاه خطاب به دبیر شورای گسترش، آمایش و برنامه‌ریزی، مصوبات پنجاه و سومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر تغییرات در اخذ شهریه برخی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی پیش رو، اطلاع‌رسانی شده است.

در این نامه آمده است: «پیرو تصویب شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برخی از رشته‌های علوم پزشکی در پنجاه و سومین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به تغییرات مصوب در نحوه اخذ شهریه از دانشجویان جدید الورود در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مقتضی است اقدامات لازم در خصوص درج موارد ذیل در دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ معمول گردد.

تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد که برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بصورت سالانه و به شرح زیر خواهد بود:

شهریه رشته پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در سال اول مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان است.

میزان شهریه دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در طول دوره تحصیلی مشمول افزایش سالانه تا ۱۵ درصد خواهد بود.

شهریه رشته پرستاری مبلغ ۴۵ میلیون تومان در سال اول است و در سال‌های آتی مشمول افزایش سنواتی خواهد شد.

این مبالغ برای دانشجویان جدیدالورود در تهران است و در واحدهای دیگر تا حدود ۱۰ درصد تغییر خواهد داشت.

امکان دریافت تسهیلات بانکی ویژه شهریه برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی مانند سایر رشته‌های دانشگاه وجود خواهد داشت.

دانش‌آموختگان دکتری عمومی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از انجام دوره تعهد خدمت پس از گذراندن طرح معاف می‌باشند.»

منبع: ایرنا

789221

سازمان آگهی های پرسون