رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

مهاجرت روستاییان یکی از تهدیدهای امروز کشور است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت روستاییان یکی از تهدیدهای امروز کشور است که آموزش زنان روستایی می‌تواند از این پدیده ناخوشایند جلوگیری کند.
تصویر مهاجرت روستاییان یکی از تهدیدهای امروز کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز سه شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامی‌داشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد. محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: زنان در تولید بیشتر و با کیفیت تر محصولات نقش آفرینی بسیاری دارند. در این راستا باید ظرفیت سازی شود تا بتوانیم از این پتانسیل بهره برداری کنیم.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری دارای مأموریت چندگانه هستند؛ ضرورت دارد با تعریف زیرساخت‌ها انتظار اتفاق‌های خوب در بخش تولیدات کشاورزی داشته باشیم.

این نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت روستاییان، ادامه داد: مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از تهدیدهای فعلی امنیت غذایی است. در ابتدا انقلاب اسلامی نسبت جمعیت روستایی _شهری ۴۵ به ۵۵ بود؛ این نسبت ام‌روز به ۲۵_۷۵ شده است. این مسئله به لحاظ قانونی در مجلس دوازدهم پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش زنان روستایی یکی از اقدامات است که به مهاجرت معکوس کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: همه نهادها باید کمک کنند تا مهاجرت معکوس عملیاتی شود.

عسگری با بیان اینکه توسعه روستاها از دیگر امور قابل پیگیری است، اظهار کرد: بهبود زیرساخت‌هایی مانند بهبود وضعیت بهداشتی، آب آشامیدنی، جاده کشی و فراهم کردن امکانات تولیدی اتفاق‌های خوبی را در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی رقم می‌زند.

عسگری به بیمه کشاورزی اشاره کرد و افزود: این موضوع باید در بودجه ۱۴۰۴ با دقت نظر بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تخصیص وام‌های کم بهره برای تولید روستایی برای ایجاد انگیزه در فعالیت زنان روستایی و عشایری تأثیر بسیار دارد. از سوی دیگر خرید تصمینی محصولات تولیدی زنان توصیه می‌شود که خوب است هلدینگ ها به آن ورود کنند.

عسگری با تأکید بر مطالبات زنان که از حداقل‌ها محروم هستند در پایان عنوان کرد: عمده فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی زنان هستند یا ۸۰ درصد تولید صنایع دستی مربوط به این جمعیت بوده و باید برای آنها نقشه راه تعریف کرد. مشخص بودن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت. بلندمدت در تحقق اهداف این بخش مهم است.

منبع: ایسنا

789165

سازمان آگهی های پرسون