ترامپ تهدیدی برای روابط آلمان با آمریکاست

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد حدود دو سوم آلمانی‌ها انتظار دارند در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روابط برلین-واشنگتن بدتر شود.
تصویر ترامپ تهدیدی برای روابط آلمان با آمریکاست

به گزارش سایت خبری پرسون، در یک نظر سنجی این پرسش از شهروندان آلمانی پرسیده شد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر برای روابط آلمان و آمریکا چه معنایی دارد؟ در این نظرسنجی پاسخ روشنی به این سوال داده شده است.

بر این اساس تقریباً دو سوم آلمانی‌ها انتظار داشتند در صورت انتخاب "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روابط آلمان و آمریکا بدتر شود.

در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقات افکار یوگو به نمایندگی از خبرگزاری آلمان انجام شد 62 درصد این نظر را داشتند. تنها 10 درصد بر این باور بودند که در صورت پیروزی ترامپ جمهوری خواه در انتخابات، رابطه آلمان با ایالات متحده بهبود خواهد یافت. 19 درصد هم اعلام کردند که انتظار دارند که روابط با روی کار آمدن تامپ تقریبا ثابت بماند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر "کامالا هریس" دموکرات رئیس جمهور آمریکا شود، تنها 9 درصد شهروندان آلمانی انتظار دارند روابط بین طرفین بدتر شود. 35 درصد معتقدند که روابط بین دو شریک ناتو با روی کار آمدن هریس بهبود می یابد. 44 درصد هم تصور می کنند که تقریباً با روی کار آمدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روابط به همان شکل باقی می ماند.

رئیس جمهور جدید در ایالات متحده آمریکا در 5 نوامبر انتخاب می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده "جو بایدن"، رئیس جمهور فعلی آمریکا جمعه آینده با یک هفته تاخیر به آلمان سفر خواهد کرد. در واقع این سفر برای جمعه گذشته برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل طوفان میلتون به تعویق افتاد.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان هم چندی پیش در سخنانی از کامالا هریس تعریف و تمجید کرده و اعلام کرد که برای "کامالا هریس"، نامزد ریاست جمهوری آمریکا احترام زیادی قائل است. وی درباره او گفت: من او را خوب می شناسم. وی مطمئناً رئیس جمهور بسیار خوبی خواهد بود.

شولتز در پاسخ به این سوال که آیا هریس به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای آلمان گزینه بهتری نسبت به رقیبش "دونالد ترامپ" خواهد بود یا خیر گفت: "کامالا هریس یک سیاستمدار بسیار خوب است که با همکاری خوب در سراسر اقیانوس اطلس، بین ایالات متحده آمریکا و اروپا، بین ایالات متحده و آلمان، به آنچه برای ما مهم است پایبند خواهد بود."

منبع: تسنیم

788912

سازمان آگهی های پرسون