تجربیات موفق داوطلبین آزمون‌های استخدامی

ما در این مقاله تعدادی از تجربیات داوطلبین موفق در آزمون استخدامی و نکات کلیدی آن را از شروع برنامه ریزی، مصاحبه تا گزینش را برای شما بازگو خواهیم کرد تا بدانید مسیر پیش رو شما چگونه است و بدون استرس برای آزمون استخدامی آماده شوید.
تصویر تجربیات موفق داوطلبین آزمون‌های استخدامی

به گزارش سایت خبری پرسون، مقدمه‌ای بر موفقیت در آزمون‌های استخدامی: چرا تجربیات مهم‌اند؟ موفقیت در آزمون های استخدامی یک چالش برای داوطلبین این حوزه است، زیرا رقابت تعداد بالایی از شرکت کنندگان و چالش های فراوانی منجمله استفاده از منابع استخدامی کارآمد، سختی رقابت را در این آزمون بالاتر برده است. داوطلبینی که از این سد با موفقیت گذر کرده اند، حتما از روش هایی برای موفقیت استفاده نموده اند مانند استفاده از سوالات استخدامی آموزش و پرورش و یا هر حیطه ای که در آن رشته تحصیل کرده اند، که کارآمدی این استراتژی ها را با موفقیت خود تایید کردند و شما می توانید با کمک این استراتژی ها و برنامه ریزی ها، موفقیت خود را تضمین نمایید.

ما در این مقاله تعدادی از تجربیات داوطلبین موفق در آزمون استخدامی و نکات کلیدی آن را از شروع برنامه ریزی، مصاحبه تا گزینش را برای شما بازگو خواهیم کرد تا بدانید مسیر پیش رو شما چگونه است و بدون استرس برای آزمون استخدامی آماده شوید.

چالش‌های متداول داوطلبین و راهکارهای موفقیت در آزمون‌های استخدامی

هر آزمونی برای داوطلبین خود دارای چالش هایی است که ما با توجه به مصاحبه با برخی از داوطلبین موفق آزمون استخدامی آنها را نام برده و راه حل این عزیزان را برای شما بازگو خواهیم کرد تا شما دیگر این چالش ها را نداشته باشید.

چالش های مرسوم داوطلبین آزمون استخدامی

زمان ناکافی: بسیاری از داوطلبین آزمون استخدامی با چالش مدیریت زمان برخورد کردند و نمی دانستند که برای هر بخش از منابع چه مقدار زمان بگذارند یا همواره با تاخیر شروع به آماده سازی برای آزمون استخدامی می کردند. این چالش متداول ترین چالش در بین شرکت کنندگان آزمون استخدامی است.

پیشنهاد داوطلبین موفق: اولین اقدام برنامه ریزی است که اصولی و با داشتن یک مشاور تحصیلی در حوزه استخدامی است ( برخی از سایت های مطرح حوزه استخدامی کشور همچون سوال چی و استخدام آینده در پکیج های خود ویدئوی های کامل و اختصاصی مشاوره آماده سازی و روانشناسی استخدامی را قرار داده اند، توصیه می شود حتما از این سایت ها بازدید نمایید). همچنین برای مطالعه از تکنیک هایی مثل SQ4R و یا تکنیک پومودر استفاده نمایید که تکنیک هایی تایید شده هستند.

استرس ناشی از آزمون: با توجه به اینکه آینده کاری داوطلبین در شغل دلخواه بستگی به این آزمون دارد، ترس از عدم موفقیت می تواند استرس و اضطراب انها را بالا برده که این مورد، خود موجب مطالعات سطحی و در نهایت موجب عدم کارایی مطالعاتی داوطلب میگردد.

راهکار های داوطلبین موفق: استفاده از برخی از ورزش ها مانند یوگا، انجام ندادن ورزش های هیجانی و مدیتیشن، همچنین آشنایی با شرایط آزمون استخدامی و استرس ناشی از حضور در جلسه با آزمون های آنلاین ( باز هم می توانید از سایت هایی مانند استخدام آیده و سوال چی بهره ببرید) می توانید استرس خود را مدیریت کنید تا به بهترین عملکرد خود برسید.

شناخت نداشتن از منابع استخدامی: بسیاری از داوطلبین آزمون های استخدامی وقت خود را صرف مطالعه منابع استخدامی ناکارآمد میکنند که این خود می تواند موجب نا امیدی شخص را فراهم آورد.

راهکار های داوطلبین موفق :این داوطلب ما در رشته دبیری زیست شناسی قبول شده به ما جواب داده است که استفاده از pdf سوالات استخدامی دبیرزیست شناسی با جواب توانسته کمک زیادی نماید. همچنین فقط از کتاب های دوران دانشگاه استفاده کرده و برای تست از خود هم در آزمون آنلاین دبیری زیست شناسی شرکت نموده و از این منابع و عملکرد به بهترین نحو ممکن راضی است.

استراتژی‌های مطالعاتی برتر: چگونه برنامه‌ریزی موفقیت‌آمیز کنیم؟

در بخش استراتژی های مطالعاتی برتر: چگونه برنامه ریزی موفقی داشته باشیم؟ ما با برخی از داوطلبین مصاحبه کردیم و نظرات آنها را برای شما بازگو میکنیم؟

استفاده از منابع بروز و استاندارد: همواره باید از منابع بروز استفاده کرد اما پیدا کردن منابع بروز و استاندارد برای بسیاری از داوطلبین یک چالش است، این سوال از یک داوطلب موفق در رشته کارشناس امور بیمه پرسیده شد.

راهکار موفقیت خانم غمگسار: رشته کارشناس بیمه از رشته هایی است که تعداد بالایی شرکت کننده دارد پس باید از منبع خوبی بهره ببرم و من از pdfسوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی با جواب تشریحی استفاده کردم که بسیار تاثیر گذار بود برای من، در کنارش از آزمون آنلاین هم استفاده کردم. در کل استفاده از سوالات استخدامی برای من خیلی بیشتر جواب داد تا خوندن کتاب های استخدامی که خیلی پراکنده گویی میکرد. سایت های معروفی هم این پکیج ها رو ارائه میدن که می تونید استفاده کنید.

تعادل بین مطالعه و استراحت: بسیاری از داوطلبین می گویند ما در زمان استراحت عذاب وجدان می گیریم و نمیدونیم علت چیه، فقط می دونیم که مطالعه می تونیم بکنیم ولی بجاش داریم استراحت می کنیم که باعث عذاب وجدان ما میشه، چه کنیم؟

راهکار داوطلب موفق: سلام من در آزمون استخدامی وزارت بهداشت قبول شدم. این اتفاق هم تقریبا برای همه هست، من تونستم با برنامه ریزی و استفاده از مشاوره روانشناسی که انجام دادم براحتی از این فکر رد بشم و به بهترین شرایط، هم استراحت می کردم و هم در زمان درس خوندن، روی درس متمرکز می شدم. به نظر من شما از پکیج هایی استفاده کنید که در آن ها مشاوره روانشناسی و آماده سازی استخدامی وجود داشته باشه. با یک سرچ ساده پیدا میکنید، من که خیلی راضی بودم.

چگونه در مصاحبه‌های استخدامی با اعتماد به نفس حاضر شویم؟

همواره شرکت در مصاحبه های استخدامی چالش برانگیز بوده است، زیرا قرار است یک فرد با تجربه از شما سوالاتی را بپرسد که شاید تا آن زمان در جایی پرسیده نشده و شما باید به آنها برای اولین بار پاسخ دهید، تعدادی از سوالات همواره یکسان است و تعدادی از سوالات برای هر داوطلب متفاوت است، کنترل و مدیریت استرس در این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین اعتماد بنفس. شما می تواند با مطالعه نمونه سوالات مصاحبه استخدامی با جواب از روند کاری این جلسات آگاهی یابید و مسیر مصاحبه برای شما مشخص گردد، با شناخت مسیر و نوع سوالات می توانید یه راحتی برخود مسلط باشید و این نکته را در ذهن داشته باشید که با تجربه ای که بنده دارم هیج وقت مصاحبه گران به دنبال مچ گرفتن نیستند، پس با خیالی آسوده به جلسه مصاحبه قدم بگذارید.

تجربیات قبولی در آزمون‌های استخدامی: از آماده‌سازی تا نتیجه‌گیری نهایی

اگر به تجربیات داوطلبین موفق آزمون استخدامی نگاهی کنید در خواهید یافت که تعداد کمی براساس شانس و اقبال در این آزمون ها پذیرفته شده اند و اکثریت بر اساس یک برنامه ریزی اصولی و علمی، آموزش، یادگیری و بکاربردن مدیریت استرس و تفکرات، تست زنی مداوم و استفاده از منابع و سوالات استخدامی استاندارد و بروز بوده است. مطمئناً شما نمی خواهید آینده شغلی و حرفه ای خود را بر اساس شانس بنا کنید پس باید از این تجربیات نهایت استفاده را ببرید.

در نهایت باید این نکته را بیان کرد که مرور تجربیات داوطلبین یک نکته بسیار جذاب را برای ما نمایان میکند که کمتر کسی بدان اشاره نموده است و آن استمرار در روند مطالعه است، این تجربیات ثابت می کند که موفقیت علاوه بر توانایی های فردی به استفاده هوشمندانه از تجربیات و تکنیک های اثبات شده هم بستگی دارد، موفق باشید.

منبع: استخدام آینده

788797

سازمان آگهی های پرسون