سعیدی:

سفر قالیباف یک اقدام موثر در تقویت امنیت ملی منطقه‌ای است

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، سفر قالیباف به بیروت را اقدامی استراتژیک و مهم در حمایت از محور مقاومت و نشان‌دهنده همبستگی عمیق ایران با مقاومت اسلامی لبنان دانست.
تصویر سفر قالیباف یک اقدام موثر در تقویت امنیت ملی منطقه‌ای است

به گزارش سایت خبری پرسون، بهنام سعیدی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون سفر امروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به ضاحیه بیروت و بازدید از محل حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تحلیل این سفر پرداخت و آن را اقدامی استراتژیک و مهم در حمایت از محور مقاومت و نشان‌دهنده همبستگی عمیق ایران با مقاومت اسلامی لبنان دانست.

او با اشاره به ابعاد مختلف این سفر گفت: سفر آقای قالیباف به ضاحیه بیروت در این مقطع حساس، پیامی قاطع و روشن به دشمنان منطقه‌ای، به‌ویژه رژیم صهیونیستی است و این سفر نشان داد که ایران نه‌تنها در سطح سیاسی بلکه در عرصه عملی نیز به حمایت از مقاومت و مقابله با تهدیدات امنیتی پای بند است و ایران همواره در کنار محور مقاومت بوده و با هرگونه تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای با جدیت برخورد می‌کند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد: این سفر علاوه بر تقویت روابط استراتژیک با حزب‌الله لبنان، به تحکیم همکاری ‌های امنیتی و اطلاعاتی میان ایران و محور مقاومت کمک خواهد کرد و حضور مقامات ارشد ایران در چنین نقاطی، می‌تواند زمینه‌ساز هماهنگی‌های عملیاتی و تقویت توان دفاعی نیروهای مقاومت باشد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود در قبال ملت‌های مظلوم منطقه پایب ند است و این سفر نشان ‌دهنده ادامه این تعهد و آمادگی ایران برای حمایت از مقاومت در هر سطحی است. همکاری‌های امنیتی و نظامی میان ایران و مقاومت اسلامی لبنان به‌طور مداوم در حال گسترش است و این روند با توجه به تهدیدات روزافزون دشمنان، تقویت خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: حضور در ضاحیهٔ بیروت و بازدید از محل حمله رژیم صهیونیستی، پیامی روشن داشت ایران در کنار ملت‌ های منطقه و محور مقاومت است و هرگونه تجاوز با پاسخ قاطع و هماهنگ ملت‌های منطقه روبرو خواهد شد این یک اصل اساسی در سیاست خارجی ایران است که همواره بر حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید داشته و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

او این سفر را یک اقدامی موثر در تقویت امنیت ملی منطقه‌ای و یک نمایش عملی از پیوند میان نیروهای مقاومت و ایران دانست.

منبع: خبرآنلاین

788722

سازمان آگهی های پرسون