هشدار کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌ شمالی، هشدار داد در صورت رویت دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان این کشور، سئول با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.
تصویر هشدار کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول

به گزارش سایت خبری پرسون، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌ شمالی، امروز (شنبه ۲۱ مهر) هشدار داد در صورت مشاهده دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان پیونگ‌یانگ، سئول با یک «فاجعه وحشتناک» مواجه خواهد شد.

این اظهارات از طریق خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی و یک روز پس از آنکه این کشور بادکنک‌هایی را به سمت کره‌ جنوبی فرستاد و ادعا کرد که کره‌ جنوبی در سه نوبت پهپادهایی را به سوی کره شمالی ارسال کرده است، منتشر شد.

کیم یو جونگ اظهار داشت: ما تمایلی به شناسایی عوامل تحریک پهپادی نداریم اما تاکید می‌کنیم که اگر پهپادی حاوی مطالب تبلیغاتی از کره‌ جنوبی وارد حریم هوایی ما شود، با اقدام نظامی پاسخ خواهیم داد.

وی به موضع‌گیری ارتش کره‌ جنوبی که اعلام کرده بود نمی‌تواند این ادعاها را تایید کند، واکنش نشان داد و آن را به منزله پذیرش ضمنی نقش سئول در این رویداد دانست.

با این حال، کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره‌ جنوبی، گفت که نمی‌تواند این ادعاها را تأیید کند.

روز گذشته (جمعه)، وزارت خارجه کره‌ شمالی مدعی شد پهپادهای کره‌ جنوبی در تاریخ سوم اکتبر (۱۲ مهر) و همچنین چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته (۱۸ و ۱۹ مهر) در آسمان پیونگ‌یانگ دیده شده‌اند و هشدار داد که در صورت تکرار چنین پروازهایی، پاسخ متقابل خواهد داد.

منبع: ایرنا

788687

سازمان آگهی های پرسون