‌شاید‌ دیپلماسی‌ جواب‌ دهد

تنها چیزی که قطعی است اقدام اسرائیل علیه ایران است اما حجم و زمان آن مشخص نیست. در اینجا البته سفر آقای عراقچی به عربستان و قطر نشان از آن است که ایران در حال دست زدن به دیپلماسی قوی است تا از طریق کشورهای عربی منطقه به آمریکا فشار آورد و آمریکا هم اسرائیل را مجاب کند که اقدامی علیه ایران انجام ندهد چرا که ایران در برابر اقدام اسرائیل پاسخ خواهد داد
تصویر ‌شاید‌ دیپلماسی‌ جواب‌ دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌ بیگدلی ‌کارشناس‌ روابط‌ بین‌الملل‌ در یادداشتی نوشت: تنش بین ایران و اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق ۲ رو به فزونی گذاشته است و اسرائیل دائما اعلام می کند که قصد پاسخ به تهران را دارد. با این وجود بعد از آن حمله خبری از مذاکرات مستقیم بین سران اسرائیل و آمریکا نبود تا اینکه اعلام شد که بالاخره بایدن و نتانیاهو با یکدیگر به گفت وگوی تلفنی پرداخته اند. از محتوای این گفت وگوها فعال خبری به صورت رسمی رسانه ای نشده است و تنها رسانه ها به صورت فرضی اخباری را در این ارتباط منتشر کرده و در ارتباط با آن به تحلیل می پردازند خبرهایی هم منتشر شده است که اسرائیل و آمریکا با یکدیگر توافق کرده اند که حمله تل آویو به ایران به بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا منتقل شود.

بعد از اعلام رایزنی تلفنی بایدن و نتانیاهو جلسه کابینه امنیتی و جنگی اسرائیل تشکیل شده است و به احتمال زیاد در آن جلسه در ارتباط با حمله به ایران در حال بحث و رایزنی بودند که به توافق نمی رسند و جلسه کابینه امنیتی اسرائیل بدون نتیجه به پایان می رسد. البته سخنگوی کابینه اسرائیل اعلام کرده این مذاکرات در روزهای آینده برگزار خواهد شد. بنابراین هیچ چیز در ارتباط با تصمیم اسرائیل در مورد پاسخ به ایران مشخص نیست. البته برخی از رسانه ها اینگونه نوشتند که حمله اسرائیل به ایران در گفت وگو بین نتانیاهو و بایدن به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتقل شده است.

به نظر می رسد بایدن این مورد را از نتانیاهو خواسته چرا که هرگونه حمله اسرائیل به ایران موجب واکنش سریع ایران به اسرائیل خواهد شد و در این شرایط به شدت قیمت نفت و بنزین در آمریکا بالا می رود و مجموع این حوادث به نفع نامزد دموکرات ها خانم کاملا هریس نیست و با توجه به اینکه برخی از یهودیان در آمریکا عملا پیرامون ترامپ جمع شده اند به نظر می رسد در این شرایط جنگ باعث افزایش قیمت سوخت در آمریکایی خواهد شد که قیمت بنزین برای شهروندانش از قیمت آب اهمیت بیشتری دارد و در چنین وضعیتی آرای بسیاری به سمت ترامپ جمهوریخواه روانه خواهد شد و خانم هریس بازنده انتخابات اعلام می شود.

با وجود این خبرها که نشان از توافق بین ترامپ و بایدن دارد تا جنگ به بعد از انتخابات منتقل شود اما احتمال هر اقدامی را در ارتباط با نتانیاهو باید داد. نخست وزیر اسرائیل به شدت نزدیک به ترامپ اسـت و رابطه او با ترامپ سازمان یافته است. بنابراین هر اقدامی از سوی نتانیاهو را باید محتمل دانست. تنها چیزی که قطعی است اقدام اسرائیل علیه ایران است اما حجم و زمان آن مشخص نیست. در اینجا البته سفر آقای عراقچی به عربستان و قطر نشان از آن است که ایران در حال دست زدن به دیپلماسی قوی است تا از طریق کشورهای عربی منطقه به آمریکا فشار آورد و آمریکا هم اسرائیل را مجاب کند که اقدامی علیه ایران انجام ندهد چرا که ایران در برابر اقدام اسرائیل پاسخ خواهد داد و در این بین اعراب منطقه هم هزینه خواهند داد لذا با توجه به تحرکات دیپلماتیک ایران می توان امیدوار بود که دیپلماسی در این میان جواب دهد و حمله صورت نگیرد. البته کینه توزی نتانیاهو نسـبت به ایران احتمال حمله او به کشورمان را نشان می دهد.

منبع: آرمان ملی

788499

سازمان آگهی های پرسون