امام جمعه قزوین:

رهبر معظم انقلاب منادی بزرگ ایمان و امنیت هستند / نماز جمعه نصر، رتبۀ امنیت کشور را به دنیا نشان داد

آیت الله عابدینی خطیب نماز جمعه قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این نماز جمعه رتبه امنیت ما را به دنیا نشان دادند.
تصویر رهبر معظم انقلاب منادی بزرگ ایمان و امنیت هستند / نماز جمعه نصر، رتبۀ امنیت کشور را به دنیا نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: تقوا را در همه شئون زندگی مدنظر قرار دهیم، تقوا را بفهمیم و بر اساس آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: ولادت امام حسن عسکری (ع) را پیش‌رو داریم، این روز باسعادت را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم، امام عسکری (ع) فرمودند زیاد به یاد خدا باشید؛ یک موقع ممکن است ما نماز بخوانیم اما به یاد خدا نباشیم، از ابتدا تا پایان نماز فکرمان درگیر جای دیگری باشد، چنین نمازی به معنای یاد خدا نیست، خدای متعال فرموده نمازی که می خوانید باید نشان دهد شما بنده خدا هستید، با خدا ارتباط دارید، نسبت به خدا محبت دارید، علاقه دارید که با خدا حرف بزنید، نه اینکه رو به سمت خدا کنید اما فکر و یادتان جای دیگری باشد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: راجع به نماز جمعه هم خدای متعال در سوره جمعه فرموده وقتی ندای نماز جمعه سر داده شد، به سوی یاد و ذکر خدا بشتابید، یعنی از زمانی که از خانه به سوی محل برگزاری نماز جمعه حرکت می کنیم، باید فضای فکری ما، فضای یاد خدا باشد، همچنین گوش کردن خطبه ها به معنای ذکر و یاد خداست، یک موقع این طور نباشد که در حین خطبه ها ذکر بگوییم یا نماز بخوانیم، خدای متعال خطبه ها را طوری قرار داده که گوش کردن به آن ها ذکر و یاد خدا محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام عسکری (ع) در ادامه فرمودند زیاد به یاد مرگ باشید؛ نباید این طور باشد که مرگ به یکباره ما را غافلگیر کند، قرآن سرنوشت غافلگیر شدگان را این طور بیان می کند که پس از مرگ می گویند خدایا ما را به دنیا برگردان، شاید آن کارهایی که باید انجام می دادم اما در انجامشان غفلت کردم را انجام بدهم، فرشته ها به چنین آدمی تشر می زنند و می گویند اکنون دیگر موقع این صحبت ها نیست.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ مرگ هیچ کس مشخص نیست، یک نفر ممکن است در جوانی از دنیا برود، یک نفر هم ممکن است در پیری از دنیا برود، باید زیاد و همواره به یاد مرگ باشیم تا غافلگیر نشویم و دست خالی از این دنیا نرویم، مبادا قضای نماز و روزه بر گردنمان باشد، مبادا بدهکاری دیگران بر گردنمان باشد، مبادا بار سنگین غیبت کمر ما را خم کند و ما را عاجز کند، به دیگران ظلم نکنیم و حق الناس را رعایت کنیم.
آیت الله عابدینی تأکید کرد: امام عسکری (ع) در ادامه فرمود زیاد قرآن تلاوت کنید؛ این گونه نباشد که فقط برای مردگان قرآن بخوانیم، این گونه نباشد که عمرمان تمام شود اما متوجه پیام های خدا در آیات قرآن نشویم، آیه های قرآن برای سعادت ما و جلوگیری از بیچارگی های ماست، ما هر چه بیچارگی می کشیم بخاطر دوری از قرآن است، هر چه ظلم، اختلاف، بدی، طلاق، اعتیاد، تزلزل در زندگی و گرفتاری های معیشتی می بینیم بخاطر دوری از قرآن است.
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: اگر ما قرآنی زندگی کنیم حالمان خیلی خوب خواهد بود، زیرا همه مهربانی ها در قرآن است، قرآن رحمه للعالمین است، امام عسکری (ع) فرمود زیاد قرآن بخوانید و قرآن را در زندگی به کار بگیرید.
وی یادآور شد: حضرت در ادامه فرمود زیاد بر رسول خدا (ص) صلوات بفرستید، صلوات بر پیامبر (ص) پاداش 10 برابری دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی نماز جمعه تهران را اقامه کردند، در این نماز جمعه تاریخی، اقشار مختلف از شهرهای مختلف حضور داشتند، مخصوصا از شهر قزوین افراد بسیاری به این نماز جمعه مشرف شدند، ما نیز افسوس خوردیم که توفیق نداشتیم در آن نماز جمعه حضور پیدا کنیم.
آیت الله عابدینی عنوان کرد: درست همان موقعی که نتانیاهو مجبور است در پناهگاه های زیرزمینی زندگی کند، رهبر فرزانه ما در انظار مردم با حوصله و مفصل خطبه های نماز جمعه را ایراد کردند، معنایش این است که زیرساخت های امنیتی کشور ما بسیار قوی است، اگر خطری مردم را تهدید می کرد رهبر حکیم انقلاب اینقدر با حوصله و مفصل خطبه ها و نماز را قرائت نمی کردند، رهبر حکیم انقلاب می دانند دشمن ما هیچ غلطی نمی تواند بکند، رهبر حکیم انقلاب می دانند ما چقدر آمادگی دفاعی و زیرساخت های امنیتی مستحکمی داریم، لذا ایشان با این نماز جمعه رتبه امنیت ما را به دنیا نشان دادند، در حقیقت منادی بزرگ ایمان، عدالت، امنیت و حمایت از محرومان یعنی رهبر حکیم انقلاب این امنیت، اقتدار، وحدت و انسجام ملی را در انظار جهانیان به نمایش در آوردند و با این نماز جمعه باعظمت و پرشکوه عزت و افتخار برای کشور ما آفریده شد.
وی بیان کرد: بعد از عملیات وعده صادق 2، نتانیاهو گفته است اسرائیل مورد تهاجم بزرگ ترین حمله در طول تاریخ قرار گرفته است، ما به نتانیاهو می گوییم این بزرگ ترین حمله نیست، بزرگ ترین حمله آن است که اگر شما غلط اضافه ای بکنید، آن را خواهید دید، بنابراین باید منتظر بزرگ ترین حمله باشید.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما به صهیونیست ها می گوییم شما سازه های بتنی را با بمب های سنگرشکن در هم می شکنید و ساختمان های بزرگ را فرو می ریزید، علیرغم اینکه فهمتان خیلی کند بوده و خدا شما را تشبیه به حمار کرده است، اما حتما با همان فهم اندکتان این را فهمیده اید که نه تنها هرگز نتوانسته اید اراده یاران مقاومت را در کشورهای اسلامی بشکنید، بلکه اراده مجاهدان مقاومت حیثیث شما را شکسته و قدرت پوشالی شما را به جهانیان نشان داده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما می بینیم عزیزان ما در غزه و لبنان مظلومانه به شهادت می رسند و خانه هایشان بر سرشان آوار می شود و دلمان می گیرد، اما بدانیم با ادامه مقاومت، بساط دشمن برچیده خواهد شد و پیروزی و نصرت الهی فرا می رسد.
وی تصریح کرد: بزرگداشت حافظ را در پیش داریم، قدیمی های ما بیشتر حافظ و گلستان سعدی می خواندند، این ها می تواند در اخلاق دینی و روح معنوی ما مؤثر باشد.
آیت الله عابدینی یادآور شد: جا دارد چند نکته از حافظ را به زبان خودش برای شما بیان کنم، حافظ می گوید (هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ/ از یمن دعای شب و ورد سحری بود)، این یعنی حافظ می گوید من اگر موفق شدم، به دلیل عبادت بوده است، موفقیت حافظ این بود که ادبیات و معنویت را در قالب اشعار دلپذیرش قرار داد، یک موقع هم این نماز شب و عبادت توسط استاد شهریاری انجام می شود و ارتقاء علمی، فنی و هسته ای را تقدیم ملت ایران می کند، آن دانشمندی که با عبادت، نماز شب و قرآن سر و کار دارد، می تواند عزت آور و افتخارآفرین باشد.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: حافظ سروده (حافظا در کنج فقر و خلوت و شب های تار/ تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور)، یعنی هر چقدر قرآن، دعا و ارتباط با خدا در زندگی آدم ها مطرح باشد، به همان نسبت غمی وجود ندارد.
وی افزود: حافظ سروده (ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ/ به قرآنی که اندر سینه داری)، معنایش این است که او حافظ قرآن بوده است، با قرآن فکر می کرده و با قرآن این برکات از زبانش جاری می شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حافظ مژده ای داده که هم می تواند اشاره به امام زمان (عج) و هم می تواند اشاره به آینده روشن جهان اسلام و مسلمانان باشد، او گفته (مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید/ که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید)، این یعنی همان کسی که ما هر جمعه انتظار فرجش را می کشیم.
آیت الله عابدینی بیان کرد: وفات حضرت معصومه (س) را در پیش داریم، به این بانوی مکرمه احترام می گذاریم که پیرامون وجودش حوزه های علمیه نه فقط در قم، بلکه در همه عالم جان گرفت، هر کجا حوزه علمیه هست، شعبه ای از قم است، چقدر علما، محققان، مراجع تقلید و رهبران دینی در حوزه قم پرورش یافتند.
وی خاطرنشان کرد: هم سید عباس موسوی (ره) که پیش از سید حسن نصرالله رهبر مقاومت بود، هم سید حسن نصرالله و هم برخی بزرگانی که امروز چهره های آنان را می بینیم، این ها همه پرورش یافتگان حریم حضرت معصومه و حوزه علمیه قم هستند.
خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: در روایات به نقل از امام صادق (ع) آمده علوم اهل بیت (ع) از قم به همه جای دنیا انتشار پیدا می کند، امروز الحمدلله ما داریم این را تماشا می کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سالروز شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی را در پیش داریم، همچنین سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی را در پیش داریم، عزیزی به نام آقای سید مهدی اسلامی خواه که ما با ایشان دوستی قبل از انقلاب داشتیم و اهل سبزوار بودند، اولین مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 16 زرهی قزوین بودند، ایشان در عملیات بستان در سال 60 به شهادت رسیدند، همراه ایشان دوست عزیز دیگری به نام آقای میلانی بودند که ایشان هم به شهادت رسیدند، این شهدا باید برجسته‌تر و بیشتر دیده شوند، این ها بزرگان لشکر 16 زرهی قزوین در حوزه عقیدتی و سیاسی به حساب می آیند.
وی یادآور شد: در عرصه سیاست و فضای دیپلماسی هم الحمدلله سفرهای متعددی داشته ایم، از جمله اینکه این روزها سفر رئیس جمهور محترم را به کشور ترکمنستان، سفر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی را به تاجیکستان و به ویژه سفر وزیر محترم امور خارجه به لبنان را داشته ایم، در شرایطی که لبنان زیر آتش صهیونیست ها بود ایشان به لبنان سفر کردند، همان فرودگاهی که هواپیمای وزیر محترم امور خارجه قرار بود آنجا فرود بیاید، صهیونیست ها اطراف همان فرودگاه را بمباران می کردند، اما وزیر ما می دانستند که صهیونیست ها این جرأت را ندارند که فرودگاه را بمباران کنند و نمی توانند این غلط را بکنند.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: امیدواریم این سفرهای پربرکت و ارتباطات برقرار باشد و این دعوت و حماسه ای که در نماز جمعه هفته گذشته توسط بزرگمرد عالم اسلام و امام مسلمین اتفاق افتاد، زمینه «و یدخلون فی دین الله افواجا» باشد و مسلمانان کشورهای مختلف بفهمند به جای اینکه به سران وابسته به آمریکا تکیه کنند، باید به نیروی بی بدیل انسانی-ایمانی خود و به تقوا، قرآن، دین، اهل بیت (ع) و رسول اکرم (ص) تکیه کنند، همچنین همه مسلمانان جهان باید به یاری یکدیگر بشتابیم، خوشبختانه مستضعفان غیرمسلمان هم اظهار آمادگی می کنند که به کمک ما بیایند تا ان شاءالله شاهد پیروزی های بزرگ و عنایات ویژه خدای متعال باشیم.

788495

سازمان آگهی های پرسون